کیمیای شمال – تمامی بیمه شدگان ، کارفرمایان ، مستمری بگیران و شهروندان گرامی می توانند از طریق پنجره واحد خدمات هوشمند بر روی سایت اداره کل تامین اجتماعی گیلان به سادگی به تمامی خدمات تعریف شده در بستر غیرحضوری دسترسی یافته و راهنماها و پاسخ سوالات بیمه ای متداول خود را دریافت نمایند.
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، فراهم شدن بستر مناسب جهت دسترسی آسان مخاطبان به انواع خدمات این سازمان از دستاوردهای تحولات دیجیتالی محسوب شده و در حال حاضر امکان دریافت راهنماها و پاسخ پرسش های متداول در بخش های مختلف برای بیمه شدگان ، کارفرمایان ، مستمری بگیران و عموم شهروندان از طریق پنجره واجد خدمات هوشمند سایت اداره کل تامین اجتماعی گیلان به نشانی gilan.tamin.ir در بخش زیرین اخبار سایت میسر است .
بر اساس این گزارش در این بخش که در قالب میز خدمات با تفکیک منوهای بیمه شدگان ، کارفرمایان ، مستمری بگیران ، خدمات درمانی و نهادها و مراجع برون سازمانی تعریف شده ، مخاطبین با انتخاب حوزه مورد نظر قادر خواهند بودعلاوه بر راهنماهای لازم ، به متداول ترین پرسش های مطروحه بابت سوالات بیمه ای خود در هر قسمت دسترسی یابند .
در بخش بیمه شدگان پنجره واحد خدمات هوشمند سایت اداره کل تامین اجتماعی گیلان دسترسی های متنوعی همچون خدمات سابقه ، استعلام استحقاق درمان ، خدمات نامنویسی ، پرونده الکترونیک ، حمایت های کوتاه مدت ، بازنشستگی ، خدمات ایرانیان خارج از کشور ، درگاه پرداخت حق بیمه ، بیمه فراگیر خانواده ایرانی ، نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی ، احتساب سابقه مدت خدمت نظام وظیفه ، تکمیل سابقه بیمه کسر از ماه ، قرارداد بیمه اختیاری برای مخاطبان فراهم می باشد .
همچنین کارفرمایان نیز قادر خواهند بود به راهنماها و پاسخ پرسش خای خود در بخشهایی از قبیل ارسال لیست ، لیست هوشمند ، تفاهم نامه و تعهدنامه ، بازرسی های کارگاهی انجام شده ، نامنویسی کارفرمایان ، درگاه پرداخت حق بیمه ، ابلاغ ها ، گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی ، صدور مفاصاحساب ، پرتال کارفرمایان بازرسی و دفاتر قانونی دسترسی یابند .
در بخش دیگر پنجره واحد خدمات هوشمند این سایت خدمات پرکاربرد برای مستمری بگیران از جمله فیش حقوقی ، مستمری ازکارافتادگی ، حکم مستمری ، درخواست گواهی ، تعهدنامه فرزند اناث ، اعلام شماره حساب و درخواست مستمری بازنشستگی پیش بینی شده است .
ثبت نام غیرحضوری ، نوبت دهی مراکز درمانی ، کمیسیون های پزشکی ، پرتال درمان و نسخه نویسی الکترونیک نیز از منوهای تمهید شده در بخش خدمات درمانی و اسناد خزانه اسلامی ، استعلام ارتباط بیمه ای و استعلام وضعیت دریافت مستمری نیز از بخشهای درنظر گرفته شده در قسمت نهادها و مراجع برون سازمانی است .
علاقمندان قادر خواهند بود با مراجعه به سایت اداره کل تامین اجتماعی گیلان به نشانی gilan.tamin.ir در کنار دریافت اطلاعات مذکور به خبرهای سازمانی و رویدادهای استانی این مجموعه ، گزارش های تصویری ، بخشنامه ها ، اطلاعات آماری و … دسترسی یابند .