به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از سفیر گیل؛ علیرضا زارع با اعلام این خبر گفت: “پنج اپراتور آماده دریافت گزارشات مردمی هستند و با رانندگان خاطی برخورد قاطع خواهد شد.
وی افزود: امسال نرخ کرایه در شهر رشت به صورت تابلو چاپ و در نقاط مختلف شهر نصب میشود تا دسترسی شهروندان به اطلاعات کرایهها آسانتر شود و نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت شکایت نباشد.”
زارع همچنین اظهار داشت: “چهار نقطه از شهر شناسایی شده و نرخ کرایه در ابعاد بیلبوردی و کوچکتر چاپ و نصب خواهد شد.
علاوه بر این، نرخ کرایهها به صورت بزرگ و خوانا در داخل خودروها نیز نصب میشود تا مسافران به راحتی از آن مطلع شوند.”
وی با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی به مسافران گفت: “مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف پس از پیاده شدن از خودرو میتوانند با مراجعه به برگه نرخ کرایه، شماره رسیدگی به شکایات را ملاحظه کرده و در صورت نیاز تماس بگیرند.”
وی در ادامه به مشکلات مربوط به سامانه ۱۳۳ اشاره کرد و گفت: “متاسفانه کد ۱۳۳ رسیدگی به شکایات قطع شده و در حال پیگیری هستیم تا هر چه سریعتر این سامانه برای اعلام شکایات مردمی راهاندازی شود. پیشبینی میشود سامانه ۱۳۳ در شش ماه آینده مجدداً فعال شود.”
وی با تأکید بر سهولت دسترسی شهروندان به سازمان حمل و نقل، اظهار داشت: “مردم در صورت داشتن شکایت نیازی به حضور فیزیکی ندارند و میتوانند با تماس تلفنی با سازمان حمل و نقل، شکایات و انتقادات خود را به ما اطلاع دهند.”
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت همچنین از گشت مشترک این سازمان با تعزیرات خبر داد و گفت: “امروز نیز اکیپی متشکل از تعزیرات و سازمان حمل و نقل به همراه ماشین، با گشت در سطح شهر با رانندگان خاطی برخورد میکنند.”
علیرضا زارع در پایان از شهروندان خواست تا در انعکاس مسائل و مشکلات با این سازمان همکاری کنند و گفت: “از شهروندان و مخاطبین خواهشمندیم در صورت مواجهه با هر نوع موضوع و شکایت با تلفن سازمان حمل و نقل بار و مسافر تماس گرفته و شکایات و انتقادات خود را به ما اطلاع دهند.”