کیمیای شمال – شورای اداری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با حضور حمزه علی کوهساری؛ مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد کشور و با محوریت شورای راهبری مراکز نیکوکاری برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ حمزه علی کوهساری؛ مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد در جمع اعضای شورای اداری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، گفت: اعتقاد ما بر این است که مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه و گروههای مردمی، ستونهای جامعهای هستند که به همدلی و همبستگی ایمان و اعتقاد دارند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در فرآیند مراکز نیکوکاری بیشتر امر تسهیلگری را بر عهده دارد، اضافه کرد: در این راستا، شاهد هستیم که روزبهروز خدمات این مراکز اثربخشتر و تخصصیتر شده است و باعث گردیده که در امر جذب منابع، شناخت و اولویتبندی نیاز خانوادهها به طور صحیح تشخیص داده شود.
کوهساری، با تبیین رویکرد کمیته امداد در راستای مردمی کردن امر خیر و احسان، عنوان کرد: تأکید و توجه به ایجاد مراکز نیکوکاری محله محور و مسجد محور در دستور کار این نهاد قرار دارد.
مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد، با برشمردن انواع نیازمندی های خانوار کمتر برخوردار، گفت: فعالیتهایی که در مراکز نیکوکاری ترسیم شده بر پایه 6 سبد نیاز خانواده شامل تأمین مسکن و سرپناه، اشتغال و توانمندسازی، فرهنگی و آموزش، بهداشت و درمان، جهیزیه و ازدواج، حمایتی و معیشتی است که برخی به صورت تخصصی در یکی از این سرفصل ها و تعدادی دیگر به صورت عام یعنی در همه این شش سبد نیازی که مرتبط با خانواده است فعالیت میکنند.
وی، با تأکید بر اینکه می توانیم بگوییم تنها دستگاه حمایتی هستیم که یک بزرگترین سامانه آنلاین ویژه گروههای مردمی را طراحی کرده ایم، تصریح کرد: امروز افتخار داریم که اعلام کنیم همه مراکز نیکوکاری دارای مجوز در بستر سامانه هوشمند مراکز نیکوکاری و توانمندسازی با عنوان راهنیکان، فعالیت میکنند و خدمات و اقدامات آنها به راحتی قابل دسترسی، نظارت و رصد می باشد.
کوهساری، هم پوشانی ظرفیت های مردمی، نظام مند کردن خدمات و جلوگیری از ارائه یک خدمت مشترک به یک فرد را از مزایای دیگر این سامانه برشمرد و گفت: کمیته امداد و تمام مراکز نیکوکاری فعال در این سامانه امکان رصد نوع سرفصل و میزان خدمات دریافتی افراد نیازمند در سراسر کشور را دارند.
مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی کمیته امداد، سطحبندی و رتبهبندی مراکز نیکوکاری را از دیگر قابلیت های این سامانه عنوان کرد و افزود: تمام فرآیند درخواست از مرکز نیکوکاری گرفته تا جذب منابع و خدماتی که انجام میشود به صورت آنلاین بوده و با استفاده از ابزارهای مختلف، سطحبندی، رتبهبندی و گستره ارائه خدمات مراکز نیکوکاری بر این اساس مشخص گردد.











