12:49 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • تگزاس آمریکا در معرض آسیب جدی ناشی از کاهش قیمت نفت/بدبینی بانک‌ها به آینده شرکت‌های نفتی

تگزاس آمریکا در معرض آسیب جدی ناشی از کاهش قیمت نفت/بدبینی بانک‌ها به آینده شرکت‌های نفتی

ایالت تگزاس آمریکا آسیب‌پذیر‌ترین ایالت آمریکا در برابر کاهش قیمت نفت در بازار جهانی است

 به نقل از راشاتودی، باید گفت که به احتمال زیاد ایالت تگزاس بیشترین اثرپذیری و آسیب پذیری را در برابر نوسانات قیمت نفت در بازار جهانی در میان ایالت‌های آمریکا دارد چرا که این ایالت بیشترین نقش را در صنعت نفت شیل این کشور ایفا می کند.

با توجه به تداوم پایین بودن قیمت نفت در بازار جهانی، شاهد آن هستیم که نگرانی‌ها درباره آینده اقتصاد این ایالت در حال شدت گرفتن است.

به عنوان مثال شاهد آن هستیم که بانک‌های تگزاس در پرداخت وام به شرکت‌های کوچک نفتی و گازی با شک و تردید زیادی عمل کرده و این شرکت‌ها در این مسیر با چالش‌هایی جدی روبرو هستند.

علل خودداری بانک‌ها در پرداخت وام به شرکت‌های نفتی نیز این است که آنها نسبت به توانایی این شرکت‌ها در بازپرداخت آن به شدت تردید دارند.

از سوی دیگر شاهد کاهش نرخ اشتغال در صنعت نفت و گاز تگزاس هستیم.

نشریه اقتصادی هیوستن گزارش داده که در ماه سپتامبر تعداد کارگران شاغل در حوزه‌های مرتبط با نفت و گاز تگزاس ۱۱۰۰ نفر کاهش داشته است.

گزارش کمیسیون نیروی کار تگزاس نیز نشان می‌دهد به طور کلی طی ۱۲ ماه گذشته تنها ۱۷۰۰ شغل جدید در صنعت نفت و گاز این ایالت ایجاد شده است که کمترین اشتغال ایجاد شده در میان حوزه‌های اقتصادی در تگزاس محسوب ‌می‌شود.

باید گفت البته برخی کارشناسان نظیر کارشناسان حوزه انرژی دانشگاه هیوستون تگزاس می‌گویند هنوز برای نگرانی درباره صنعت نفت تگزاس زود است اما آنها نیز می‌گویند که دلایل زیادی برای نگران شدن نسبت به آینده به طور مثال شهر هیوستون وجود دارد.

کارشناسان حوزه انرژی دانشگاه هیوستون طی گزارشی که در نشریه فوربس منتشر شد اعلام کرده‌اند جنگ تجاری با چین و کاهش رشد اقتصاد جهانی از جمله مهمترین نگرانی‌ها هر اقتصادی در جهان است و شهر هیوستون نیز از این مسئله مستثنی نیست. در این گزارش همچنین تشدید اختلافات سیاسی با اروپا نیز از جمله نگرانی‌ها نسبت به آینده اقتصاد هیوستون است.

کارشناسان دانشگاه هیوستون می گویند میزان ورشکستگی شرکت‌های نفتی در این ایالت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

البته باید گفت که هیچ تضمینی وجود ندارد که شرایط به همین منوال پیش رفته و بدتر نشود. از سوی دیگر شاهد آن هستیم که نه تنها بانک‌ها تخصیص وام به شرکت‌های نفتی و گازی را برای سال آینده کاهش داده‌اند بلکه آنها با در نظر گرفتن چشم انداز منفی تصمیم گرفته‌اند رقم تخصیص داده شده برای وام به شرکت‌های نفتی را برای ۵ سال‌ آینده نیز پایین نگهدارند.

برخی بر این باورند که این بانک ها درتلاش هستند تا از این طریق حضور خود در حوزه انرژی را کاهش دهند.

یک کارشناس بانکی نیز می‌گوید که انتظار دارد شرکت‌های حاضر در مناطق کوه‌های راکی، آپالاچیا، و اوکلاهاما با مشکلات بیشتری در آینده مواجه شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *