20:41 - May 14, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان مطرح کرد:
    صادرات ۲۶۰ میلیون دلاری در هشت ماهه نخست امسال از گیلان

استاندار گیلان مطرح کرد:
صادرات ۲۶۰ میلیون دلاری در هشت ماهه نخست امسال از گیلان

استاندار گیلان با اشاره به هدفگذاری برای صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری در این استان، گفت: در هشت ماهه نخست امسال ۴۸۶ هزار تن کالا ۲۶۰ به ارزش میلیون دلار صادر شده است.

ارسلان زارع صبح یکشنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با تأکید بر لزوم توجه به رونق تولید داخلی، اظهار کرد: باید با توجه به رونق تولید و صادرات زمینه بهبود وضعیت اقتصادی فراهم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از شاخص‌های تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به صادرات کالاهای تولید داخل است، گفت: استان گیلان به دلیل ظرفیت‌های تولید و موقعیت ممتاز جغرافیایی می تواند در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی گام‌های موثری بردارد.

استاندار گیلان بر لزوم مشارکت بخش خصوصی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی دولت در این حوزه تأکید و بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما در استان گیلان افزایش صادرات غیرنفتی تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تولیدی و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال بیش از ۲۶۰ میلیون دلار صادرات به وزن ۴۸۶ هزار تن کالا از استان گیلان انجام شده است، گفت: این میزان کالا به کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق، قزاقستان، گرجستان و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

زارع همچنین با اشاره به انجام صادرات چمدانی از گمرکات استان گیلان، افزود: در هشت ماهه نخست امسال بیش از ۱۰ هزار و ۸۲۸ تن کالا به ارزش بیش از ۴۳ میلیون دلار از گمرکات استان گیلان به صورت چمدانی صادر شده است.

وی در ادامه خواستار همکاری دستگاه‌ها متولی با بخش خصوصی برای مشارکت در این زمینه شد و گفت: باید با ایجاد زمینه‌های مناسب همانند برگزاری نمایشگاه‌های استانی، ملی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی اقدام به معرفی توانمندی‌های صنعتی، خدماتی و تولیدات کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه صادرکنندگان استان نقش مهمی معرفی توانمندی‌ها گیلان دارند، ادامه داد: وجود بنادر در استان گیلان به عنوان یک ظرفیت در صادرات کالاهای غیرنفتی محسوب می شود که باید با ایجاد بستر مناسب به ویژه در زمینه اتحادیه اوراسیا شاهد توسعه و رونق اقتصادی در این بخش باشیم.

 وی در ادامه با اشاره به عقب ماندگی از برنامه هدفگذاری شده برای صادرات در استان گیلان، افزود: باید با صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه این عقب ماندگی جبران شود.

زارع به احداث پایانه صادراتی گل و گیاه در آستارا اشاره و با بیان اینکه کمیته متشکل از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سازمان برنامه و بودجه، سازمان صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی تشکیل و اولویت‌ها را شناسایی و همکاری‌های لازم برای تأمین زمین در این زمینه را هرچه سریع‌تر انجام دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *