02:59 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • فرهنگی
  • >
  • خانه ماندلا با محکومیت تهدیدهای ترامپ؛
    جامعه آمریکا در برابر هیولایی که خود خلق کرده بایستد

خانه ماندلا با محکومیت تهدیدهای ترامپ؛
جامعه آمریکا در برابر هیولایی که خود خلق کرده بایستد

خانه نلسون ماندلا، قهرمان مبارزه با آپارتاید آفریقای جنوبی، با صدور بیانیه‌ای و محکومیت تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای حمله به ایران از جامعه آمریکایی خواست در برابر هیولایی که خود خلق کرده بایستد.

در این بیانیه آمده است: ما با صراحت تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حمله  به ۵۲ نقطه در ایران در صورت اقدام تلافی‌جویانه تهران به خاطر ترور سردار قاسم سلیمانی به دست آمریکا را محکوم می کنیم. این اقدامات به شدت تحریک آمیز، تنش ها در منطقه ای را که شاهد جان باختن انسان های بیگناهی در جنگ های یمن، عراق، سوریه و لبنان بوده است، تشدید می کند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور رئیس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

این بیانیه در ادامه حاکی است: زورگویی و خشونت طلبی ترامپ نه تنها تنش ها در خاورمیانه را افزایش می دهد، بلکه جان شهروندان آمریکایی در داخل و خارج از آمریکا را در معرض خطر بزرگی قرار می دهد. جامعه آمریکا باید دربرابر هیولایی که خود خلق کرده اند، بایستند.

خانه ماندلا با نام کامل خانه سلطنتی ماندلا Royal House of Mandela این بیانیه افزود: غرور جریحه دار شده ترامپ در پی استیضاح وی، میل وافر او برای اقدامات هولناک حماقت بار را بیشتر کرده است. تازه ترین اقدام وی نشان از خطر بزرگی دارد که سیاست یکجانبه گرایی وی برای صلح در خاورمیانه و جهان دارد.

این بیانیه ادامه داد: حتی متحدان وی در اروپا خود را از جنگ طلبی ترامپ با ایران دور نگه داشته اند. ما از سازمان ملل می خواهیم این زورگویی تجاوزگرانه را محکوم کند و ترامپ را به دادگاه بین المللی کیفری احضار کند. ما نباید اجازه دهیم که وی از این رفتار بی رحمانه به همان نحوی که (جرج) بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و (تونی) بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس، از جنگ دلقک مانندشان به خاطر تسلیحات کشتار جمعی در امان ماندند، جان سالم به در برد.

خانه سلطنتی ماندلا در ادامه این بیانیه اعلام کرد: ایران، کشوری مستقل است و به موجب قانون بین الملل، در دفاع از خود، شهروندان و مرزهایش کاملا محق است. این کشور همچنین کاملا حق دارد به حملات ناروا به حق حاکمیتش پاسخ دهد. ما باید جلوی جنون ترامپ را بگیریم؛ حملات وی به مهاجران، مسلمانان، زنان، اقلیت ها و حال تهدیدهای وی برای حمله به ایران، حمله به انسانیت و ارزش های ما برای صلح، عدالت و حقوق بشر در جهان است.

خانه سلطنتی ماندلا یک سازمان مردم نهاد است. این مرکز در وب سایت خود نوشته است: نام ماندلا، یک ارزش قوی و یادگار است. خانواده ماندلا از تبار سلطنتی هستند که قدمتشان به قرن هجدهم میلادی بازمی گردد. رئیس کنونی این خانواده، ماندلا ماندِلا (Mandla Mandela) است.

خانه ماندلا در ابتدای امر در روستای اموزو (Mvezo) بنا شد که در کرانه های رود امباشه (Mbashe) در استان کیپ شرقی آفریقای جنوبی واقع است. این مکان، ارتباط این خانواده با گذشته و ریشه شان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *