06:13 - May 14, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

ربیعی در حاشیه جلسه دولت:
در سهمیه بنزین نوروزی مشکل داریم

سخنگوی دولت گفت: حتی با رفتن ایران به لیست سیاه FATF اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نخواهد داد.

علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همگان باید بپذیریم این انتخابات هر چند از منظر بعضی‌ها محدود شده است اما مشارکت در انتخابات با منافع ملی سازگار تر است. دولت معتقد است هیچ کس نباید با صندوق رأی قهر کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: صندوق رأی محلی خاص برای تغییر شیوه اداره کشور است، بنابراین شرکت در انتخابات، رأی به بقای صندوق رأی است. در این انتخابات پیروز نهایی صندوق رأی خواهد بود.

سخنگوی دولت در رابطه با FATF و تلاش دولت برای برگرداندن این لوایح گفت: این موضوع در دولت بحث شد و ما کلیه تلاش‌های خود را انجام دادیم که کمترین آسیب در مورد این موضوع متوجه کشور شود. بر اساس گزارشها، در جلسه امروز اکثریت کشورها از جمله چین و آفریقای جنوبی حمایت خود را از کشور ما اعلام کردند.

وی ادامه داد: بسیار عجیب است که کشورهایی که خود حامی تروریسم هستند برای ورود ایران به لیست سیاه تلاش می‌کنند. دولت یازدهم کشور را از لیست سیاه خارج کرد و تلاش خواهیم کرد اگر به لیست سیاه رفتیم، خروج‌مان امکانپذیر باشد.

سخنگوی دولت افزود: هر تصمیمی در جلسه FATF اخذ شود، قرار است اقتصاد کشور به گونه‌ای طراحی شود که آسیبی نبیند. حتی با رفتن به لیست سیاه اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نخواهد داد. رئیس کل بانک مرکزی هم این موضوع را به خوبی توضیح دادند.

اختصاص سهمیه بنزین نوروزی با مشکل روبرو است

سخنگوی دولت در پایان در رابطه با تصمیم گیری در مورد سهمیه بندی بنزین نوروزی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم ۴۰ لیتر سهمیه نوروزی را به ۶۰ لیتر سهمیه ماهانه اضافه کنیم، بیش از ۳ هزار میلیارد بار مالی دارد، تصمیم گرفتیم هر چه از فروش بنزین به دست می‌آید صرف ۶۰ میلیون شود و این موضوع تصمیم را دشوار می‌کند. بنابراین تصمیم با مشکل روبرو شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *