16:33 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • بستری بیش از ۱۰۰۰ بیمار در گیلان؛
    نگران موج دوم شیوع کرونا هستیم

بستری بیش از ۱۰۰۰ بیمار در گیلان؛
نگران موج دوم شیوع کرونا هستیم

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مدیریت کرونا در گیلان گفت : در حال حاضر یک هزار و ۵ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند و علاوه بر آنها بخش زیادی از مبتلایان هم بهبود یافته و ترخیص شده اند.

دکتر محمد حسین قربانی افزود : از ابتدای شیوع کرونا در مجموع هشت هزار و ۱۷۹ بیمار به دلیل مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان بستری شده اند، افزود : بخش زیادی از آنان بهبود یافته اند و بخشی هم در حال گذران دوران نقاهت خود هستند.

وی عنوان کرد : با توجه به حساسیتی که برای مردم ایجاد شد و تسلطی که در بخش بهداشت و درمانی با همکاری و همراهی همه بخش ها بر امور درمانی در این حوزه ایجاد شد طی ۴، ۵ روز اخیر وضعیت تا حدودی تثبیت شده است.

 وی عنوان کرد : هر چند آمار مبتلایان روند نزولی نیافته اما خوشبختانه سیر صعودی هم ندارد و روند رو به بهبود است و اگر زمانی ۳ هزار و ۸۲۱ تخت بیمارستانهای دولتی اشغال بود هم اینک حدود یک هزار تخت بیمارستانی در این بخش خالی است.

 وی با تاکید بر اینکه امروز مردم هم با هر سرفه و تبی به بیمارستان ها مراجعه نمی کنند که این امر خود به مدیریت بهتر شرایط بسیار کمک کرده است و مردم برای هر موضوعی به بیمارستان ها که خود مراکز آلوده ای است، مراجعه نکنند.

وی تصریح کرد : با توجه به تولید مناسب اقلام بهداشتی هم اکنون کمبودهای این اقلام و تجهیزات در بیمارستان ها مرتفع شده و در حال حاضر هیچ بیمارستان دولتی با مشکلاتی از این دست مواجه نیست.

دکتر قربانی افزود : همچنین موضوع منع فروش اقلام بهداشتی به بخش خصوصی هم برطرف شده و شرکت های پخش می توانند این اقلام را به داروخانه و سایر مراکز بفروشند.

 وی در عین حال تاکید کرد :با همه این مباحث همچنان گیلان کانون بحران است ونگرانیم این تعطیلات موجب شود موج دوم سفرها و تردد مردم و خروج از منازل را شاهد باشیم و و دوباره بحران جدیدی گریبانگیر استان شود که در شرایط حاضربزرگترین دغدغه ما در گیلان است.

وی در ادامه با اشاره به مکلف شدن فرمانداران برای تعطیلی تمامی مراکز تجاری، بازارها و فروشگاه ها و غیره از مردم خواست : تا حد امکان از منزل خارج نشوند و از ترددهای غیرضروری پرهیز نمایند تا شرایط کنترل و چرخه شیوع این ویروس شکسته شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *