05:28 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

تلاش برای ۷۰ درصدی شدن مکانیزاسیون بخش کشاورزی گیلان

استاندار گیلان گفت: تلاش خواهیم کرد تا درصد مکانیزاسیون کشاورزی استان را از ۶۰ درصد به ۷۰ درصد برسانیم.

ارسلان زارع امروز در بازدید از بانک نشاء واقع در روستای کوشال شهرستان لاهیجان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه شعار راهبردی سالجاری جهش تولید است و مهمترین تولید استان گیلان در حوزه کشاورزی نیز به برنج اختصاص دارد، لازم دانستم بازدیدی از این بخش داشته باشم و آخرین وضعیت کشت این فصل در مزارع را از نزدیک ارزیابی کنم.

وی به جایگاه استان در تولید برنج اشاره و تصریح کرد: سال گذشته گیلان با تولید بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن شلتوک و بالغ بر ۷۶۰ هزار تن برنج سفید، سهم عمده تولید این محصول راهبردی در کشور را داشته است.

زارع با بیان اینکه شمار زیادی از کشاورزان و فعالان بخش خصوصی در این حوزه، توصیه های ترویجی سازمان جهاد کشاورزی را رعایت کردند، ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد افزایش مکانیزاسیون در کشت برنج هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به نقش مکانیزاسیون کشاورزی در افزایش تولید برنج و حمایت دولت از کشاورزان برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی در سال گذشته تاکید کرد که تلاش لازم صورت گیرد تا در سال جاری شاهد افزایش مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی از ۶۰ درصد به ۷۰ درصد باشیم.

استاندار گیلان با یادآوری افزایش شش درصدی تولید برنج در سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل، ابراز امیدواری کرد که طی سالجاری نیز شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات این بخش و تحقق شعار جهش تولید باشیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *