04:12 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

سینماهای گیلان با ۵۰ درصد ظرفیت شروع به کار می کنند

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: سینماها، سالن های کنسرت و تماشاخانه ها  با توجه به اعلام بازگشایی پس از تعطیلی بیش از یکصد روزه بدلیل بحران کرونا، مکلف به آغاز کار با ظرفیت ۵۰ درصد هستند.

سید امیر مصباح افزود: چیدمان تماشاچیان بر روی صندلی ها، دو در میان بوده و نسبت به ردیف بعدی حالت ضربدری خواهد داشت و برای فروش بلیت، ورود و خروج به سینما و سالن نمایش، رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است.
وی  تاکید کرد: بازگشایی مراکز یادشده با رعایت همه پروتکل های بهداشتی انجام می شود؛ اما در نهایت این خود مردم هستند که با اهتمام و رعایت موارد تاکید شده، ضریب امنیت سلامت خود و خانواده خویش را ارتقاء می بخشند.
وی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اجراهای تئاتر خیابانی نیز با شعار «من، تو، ما/ تئاتر، زندگی، کرونا»  از هفته گذشته در گیلان آغاز شده و از یکم تیرماه سینماها و دیگر مراکز هنری به مرور بازگشایی می شوند.
با بروز بحران کرونا در گیلان فعالیت ۲۰ آموزشگاه هنری، تماشاخانه خصوصی و ۳۵ گروه نمایشی دچار وقفه شده بود و جامعه هنری استان را در وضعیت شدید آسیب مالی قرار داد.
در استان گیلان ۱۰ سالن سینمایی در قالب ۹ سینما فعال است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *