15:35 - May 3, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

بی خطر سازی پسماندهای کرونایی در گیلان

مسئول بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بی خطر سازی پسماندهای کرونایی در گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای دستگاه های بی خطر سازی پسماندهای عفونی هستند.

جواهرشناس در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به قانون مدیریت پسماند اظهار کرد: طبق قانون مدیریت پسماند و آئین نامه اجرایی آن، وزارت بهداشت و به تبع آن مراکز بهداشت شهرستان ها اقدام به آموزش متصدیان اماکن عمومی، مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی شهری و روستایی و همچنین پرسنل شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی اعم از کارشناسان و نیروهای خدماتی کرده است.

مسئول بهداشت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: بی خطر سازی زباله های عفونی از آن جهت حائز اهمیت است که رها سازی و دفن این قبیل زباله ها، تهدید جدی برای سلامت مردم و جامعه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط همه گیری کروناویروس، آموزش مجازی و غیر حضوری همچنان در حال انجام است یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی ماسک ها و دستکش ها در صورت آلوده بودن جزو پسماندهای عفونی محسوب شده که باید ابتدا بی خطر و سپس تحویل شهرداری‌ها شوند.

جواهرشناس از بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی با دستگاه «زباله سوز» خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای دستگاه های بی خطر سازی پسماندهای عفونی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای بی خطر سازی پسماندهای مطب‌ها و کلینیک ها نیز دو شرکت بی خطر سازی پسماندهای عفونی دارای مجوز وجود دارد که در حال فعالیت هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *