05:54 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

گیلانی ها تا یک ماه آینده پایش می شوند/
دورهمی خانوادگی ممنوع

جانشین ستاد کرونای گیلان، از پایش کل جمعیت استان طی یک ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: بی تردید از دو هفته آینده شاهد روند نزولی آمار ابتلا خواهیم بود، اما بررسی بیماران بستری در بیمارستان ها نشان می دهد که اغلب مبتلایان به کرونا در دورهمی های خانوادگی شرکت کرده اند.

محمود قاسم نژاد در گفت وگو با خبر شبکه باران، با اشاره به گذشت دو هفته از اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونایی در سطح استان همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: هنوز در مرحله قرنطینه و محدودیت هستیم و نتایج این محدودیت ها بعد از ۱۵ روز آشکار می شود.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته شاهد کاهش آمار بستری های جدید کرونایی در استان هستیم، افزود: براساس تفاهم نامه وزارت بهداشت با سازمان بسیج مستضعفین در حال اجرای طرح شهید سلیمانی هستیم. این طرح با محوریت بیماریابی زیرنظر فرمانداران ۱۶ شهرستان در حال اجراست و در هفته نخست اجرای طرح مذکور هستیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در گیلان، بیماریابی طرح شهید سلیمانی را موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی چند روز گذشته دانست و گفت: نیروهای بسیجی با مشارکت شبکه های بهداشت و درمان به بررسی و پایش خانوارها در سطح شهرستان می پردازند و لذا بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند، شناسایی می شوند.

قاسم نژاد، با بیان اینکه بیماران شناسایی شده قرنطینه خانگی شده یا به بیمارستان ارجاع داده می شوند، خاطرنشان کرد: برخی از بیماران نیز به قرنطینه غیر بیمارستان می روند و در ۴۲ مرکز اقامتی میراث فرهنگی استان تحت مراقبت قرار می گیرند.

وی از پایش کل جمعیت استان طی یک ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: بی تردید از دو هفته آینده شاهد روند نزولی آمار ابتلا خواهیم بود، اما بررسی بیماران بستری در بیمارستان ها نشان می دهد که اغلب مبتلایان به کرونا در دورهمی های خانوادگی شرکت کرده اند و هنوز اهمیت فاصله گذاری اجتماعی در خانواده ها احساس نمی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، با بیان اینکه متاسفانه دورهمی ها و عروسی های خصوصی موجب ابتلای افراد به کرونا شده است، گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال تداوم محدودیت ها تا هفته آینده وجود دارد؛ در این صورت مجوزهای تردد خودروها تمدید خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *