02:59 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • حدود ۲ هزار متقاضی مسکن محرومان استان گیلان در آستانه دریافت تسهیلات

حدود ۲ هزار متقاضی مسکن محرومان استان گیلان در آستانه دریافت تسهیلات

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به طرح ساخت دو هزار واحد مسکن محرومان در استان گفت: تاکنون یک هزار و ۹۷۷ متقاضی مسکن محرومان موفق به عقد قرارداد دریافت تسهیلات در استان شده اند.

محمد اکبرزاده با بیان اینکه طرح احداث  دو هزار مسکن محرومان با امضاء تفاهم نامه سه جانبه سازمان برنامه بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری گیلان، از شهریور ماه سالجاری آغاز شده است ، افزود: متقاضیان مسکن برای دریافت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به بانک ها معرفی خواهند شد و تا پایان سال جای، تمام واحدها ساخته و بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به  عملکرد حوزه امور مسکن شهری این اداره کل گفت: ۲۱ هزار و ۵۵۸ واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان احداث شد ؛ ضمن آنکه  با توجه به ابلاغ طرح اقدام ملی تاکنون؛  برای ۹۵۲ واحد در شهرهای رشت – انزلی،  ماسال و تولم شهر پروانه ساختمانی اخذ شد.

 وی همچنین  به  اقدامات دیگر این اداره کل در استان اشاره و تصریح کرد:  طرح های هادی روستایی بعنوان سند توسعه و راهبردی هر روستا ست که این پروژه در راستای  فراهم آوردن  زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شود و یکی از برنامه های پایه توسعه و عمران روستاها و مبنایی برای اجرای اصولی سایر برنامه ها بویژه در زمینه کالبدی به شمار می رود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان اظهار کرد: از دو هزار و ۶۰  روستای بالای بیست خانوار تاکنون؛  برای دو هزار و ۱۴  روستا طرح هادی تهیه و در ۹۵۳ روستا  نیز طرح هادی اجرا شد .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ اکبرزاده با بیان اینکه به منظور صدور سند مالکیت املاک واقع در بافت مسکونی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است به نمایندگی، از اهالی، نقشه تفکیکی وضع موجود را تهیه و به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال کند ، تصریح کرد: بر همین اساس تاکنون ؛ در ۷۵۷ روستا و ۹ شهر زیر  ۲۵ هزار  نفر جمعیت گیلان ، اسناد مالکیت صادر شده است.

طرح احداث دو هزار مسکن محرومان با امضاء تفاهم نامه سه جانبه سازمان برنامه بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری گیلان، از شهریور ماه سالجاری آغاز شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *