13:45 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • فرماندار رشت در جلسه ستاد باز آفرینی شهری خبر داد؛
    تشکیل ۴ کمیته باز آفرینی شهری در رشت / نگاه جزیره ای نداشته باشید

فرماندار رشت در جلسه ستاد باز آفرینی شهری خبر داد؛
تشکیل ۴ کمیته باز آفرینی شهری در رشت / نگاه جزیره ای نداشته باشید

فتح اللهی از تشکیل ۴ کمیته باز آفرینی شهری در رشت خبر داد و گفت: در انجام فعالیت های توسعه‌ای شهرستان رشت نگاه جزیره ای نداشته باشید.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، علی فتح اللهی امروز (یکشنبه ۲۴ اسفند ) در جلسه ستاد باز آفرینی شهری اظهار کرد: شهر رشت از دیر باز تا کنون یکی از مراکز مهم کشور از لحاظ فرهنگی و شهر نشینی محسوب می‌شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه شهرستان رشت دارای قدمت تاریخی کهن است، گفت: در این راستا وظایف سنگین و خطیری بر عهده مسئولان اجرایی این شهرستان است.

فتح اللهی از شهر رشت به عنوان شهر اولین ها یاد کرد و اذعان داشت : با توجه به شرایط موجود و موقعیت جغرافیایی این شهر ستان جز اولین‌ها محسوب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت تنها از یک بعد به عنوان اولین‌ها نبود ادامه داد: با نگاهی گذرا خواهیم دید که این شهرستان  در حوزه‌های مختلف از جمله عمرا نی، علمی که در کشور و هم در برخی موارد در منطقه آسیا و هم چنین از لحاظ بهداشتی و نخبگان نیز جز اولین‌ها شمرده می‌شود.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با تاکید بر اینکه شهرستان رشت دارای پتانسیل های بالایی است و بایستی از آن بهره لازم را برد، تصریح کرد: در گذشته این مدعا ثابت شده و امروز با وجود تکنولوژی روز و داشتن تحصیلات عالیه مسئولان، بایستی این شهر  بیش از گذشته در کشور توسعه یافته تر شناخته شده باشد.

فرماندار رشت به ظرفیت‌های بالای شهرستان رشت در حوزه‌های مختلف مذهبی، طبیعی و اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: شهرستان رشت دارای اماکن مذهبی از جمله خواهر امام رضا (ع)، رودخانه و تالاب است که با نگاه ویژه به این شاخص‌ها می‌توان زمینه اشتغال و توسعه این شهرستان را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی ها موجود و ظرفیت‌های شاخص این شهرستان، شرایط موجود این چنینی فعلی زیبنده این شهرستان نیست.

فتح اللهی با تاکید بر اینکه از فرصت‌های موجود نهایت بهره گرفته شود، خاطر نشان کرد: به مشکلات و حل مسائل موجود و توسعه در شهرستان نگاه جزیره‌ای  نداشته باشید، و هر مسئولی به قانون خودش نگاه نکند.

‌وی با تاکید بر اینکه باز آفرینی شهرستان رشت نیازمند تعامل و همکاری  همه دستگاه‌ها با یکدیگر است، گفت: از روز مرگی در شهر بپرهیزید و از اعتبارات و امکانات موجود نهایت بهره  در راستای توسعه این شهرستان گرفته شود.

فرماندار رشت تصریح کرد: پایان سال دولت است همه مسئولان شهرستانی به این مقوله مهم توجه داشته و از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را کنند.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با تاکید بر اینکه نگاه تک بعدی در توسعه شهرستان نداشته باشید، اظهار داشت: اختصاص اعتبارات باز آفرینی شهری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان و همچنین پروژه‌های مصوب در شهرستان تعیین شده است، در این راستا به بهترین شکل ممکن اقدامات لازم را انجام دهید.

فتح اللهی از تشکیل ۴ کمیته باز آفرینی شهری در رشت خبر داد و تصریح کرد: کمیته توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی، کمیته توانمند سازی اقتصادی و مشارکت های مردمی، کمیته ساماندهی کالبدی و زیر ساختی و کمیته حقوقی و پیشنگری و پیشگیری گسترش بافتهای نابسامان از جمله کمیته‌های باز آفرینی شهری است که احکام روسا و دبیر کمیته های مذکور صادر و وظایفشان مشخص شده است تا با سرعت بیشتر فعالیت‌ها انجام شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *