17:53 - May 4, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

۵۷ تیم پلیس در نوروز در راههای گیلان مستقر هستند

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه پلیس در کنار سایر دستگاههای امدادی در راهها حضور دارند ، گفت: برای طرح نوروزی امسال حدود ۳۰۰ نیرو در قالب ۵۷ تیم به صورت شبانه روزی در راههای استان مستقر هستند.

سرهنگ صفاری با تاکید بر اینکه در نوروز امسال  ظرفیت های سامانه های هوشمند بیشترین بهره را خواهیم گرفت ، افزود: حدود ۵۷ سامانه دوربین های ثبت تخلفات جاده ای در راههای استان فعال است؛ ضمن آنکه از ۲۱ سامانه نظارت تصویری برای پایش تصویری ترافیکی بهره می گیریم.

وی  با بیان اینکه از زمان ثبت تخلفات جاده ای حدود ۱۲ درصد تصادفات در راههای استان کاهش یافته است، تصریح کرد: ۱۲ سامانه جدید نیز برای  نصب مکان یابی شده اند؛ علاوه بر آن ، در حوزه راههای  فرعی و روستایی از ظرفیت راهوران محله استفاده می کنیم.

سرهنگ صفاری با اشاره به اجرای طرح آذرخش افزود: تمرکز ما بر رانندگان پر خطر است که بنابر قانون خودروهایشان باید توقیف شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس؛ طی یازده ماه امسال ، بالغ بر ۳۳۴ مرحله عملیات ترافیکی در راههای استان انجام شده که نتیجه آن اعمال قانون در مورد یک میلیون و ۱۰۰ هزار فقره تخلف بوده که نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۳ راهور محله نیز با شرح وظایفی که برای آنها تعیین شده با پلیس  استان همکاری می کنند.

وی همچنین با کاهش ۱۴ درصدی فوتی های سوانح رانندگی جاده ای استان طی یازده ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ گفت: امسال ۵۸ نفر از هموطنان مان کمتر از پارسال در راههای استان جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست دادند.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد از جانباختگان جاده ای  در یازده ماه گذشته مربوط به راکبان موتور سیکلت  و ۲۴ درصد عابران پیاده است، افزود : در مجموع ۵۸ درصد از آمار جانباختگان سهم عابر پیاده و موتور سیکلت هاست که البته این تعداد نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش دارد.

وی بیشترین علت وقوع تصادفات در محورهای برون شهری استان را  عدم توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی با ۲۷ درصد از میزان آمار اختصاص داده از علت های تصادف عنوان و تصریح کرد: ۹ درصد جانباختگان زن و ۹۱ درصد مرد بوده اند.

سرهنگ صفاری  با بیان اینکه ۲۷ محور پر تصادف در استان داریم ، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های انجام شده ؛ ۹۷ نقطه پر حادثه در استان داریم که ۱۵ نقطه اصلاح و ایمن سازی و ۷۴ نقطه  آشکار سازی شده است .

 وی در گفت و گو با ایرنا ، چهار محور پر حادثه استان را قرمز عنوان و بیان کرد: محورهای رشت- لنگرود، تالش- آستارا، فومن- سراوان، و آزادراه امام زاده هاشم- لوشان محورهای پر تصادف استان در سال ۹۹ بوده اند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان همچنین از توقف عملیات راهداری و عمرانی از بیست و پنجم اسفند ماه تا هفدهم فروردین ماه خبر داد و گفت : این اقدامات برای پیشگیری از  وقوع تصادفات انجام می شود.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت در کرانه دریای خزر از استانهای گردشگری و پر تردد کشور است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *