00:21 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

مدیرکل شیلات گیلان:
زمان صید پره در گیلان تمدید شد

مدیرکل شیلات گیلان گفت: زمان صید پره از ۲۰ مهرماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال بعد ادامه دارد که امسال این زمان تا ۲۰ فروردین ماه تمدید شده است.

عظیم مدبری اظهار کرد: زمان صید پره از ۲۰ مهرماه آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین سال بعد ادامه دارد که امسال این زمان تا ۲۰ فروردین ماه تمدید شده است و صیادان می توانند طی این مدت فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این فصل صید حدود ۱۷۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان گیلانی صید شده، گفت: ترکیب صید شامل ماهی سفید، کفال و کپور که حدود ۹۸ درصد و سایرگونه ها حدود دو درصد را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه تعداد پره های فعال استان ۴۹ پره هستند، تصریح کرد: تعداد صیادان استان در روش صید پره حدود ۴۰۰۰ نفر هستند که به صید پره جهت صید انواع ماهیان استخوانی فعالیت دارند.

به گزارش ایسنا «صید پره» یا تورگستر از قدیمی‌ترین روش‌های صید ماهیان استخوانی در حاشیه جنوبی دریای خزر است که قدمتی چندصدساله دارد. در این روش یک سر تور ماهیگیری توسط قایق چوبی بزرگی در دریا به شکل حرف U گسترده می‌شود و سر انتهایی تور با فاصله حدوداً صد متری از نقطه اولیه به ساحل بازمی‌گردد. قطر سوراخ‌های تور پره به اندازه‌ای است که تنها ماهیان بالغ را صید کرده و بنابراین در حفظ ذخایر آبزیستی و بچه‌ماهی‌ها بسیار موثر است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *