03:17 - May 21, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

گیلان رتبه چهارم پر تردد کشور در تعطیلات نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به تردد  بیش از دو میلیون و ۴۲۸ هزار دستگاه خودرو در راهها گفت:  این استان با متوسط تردد ساعتی ۶۲۰ وسیله نقلیه در ساعت چهارمین استان پر تردد کشور در طرح نوروزی سالجاری بوده است.

فریبرز مرادی افزود: بر اساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار استان  در مدت یاد شده ، یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۶۲ دستگاه وسیله نقلیه  وارد استان  شد که این تعداد ورودی خودرو  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: گیلان از لحاظ تعداد خودروهای ورودی در نوروز رتبه دهم کشور را داشته است ؛ ضمن آنکه بیشترین ورودی به استان گیلان مربوط به روز دوم فروردین ماه با تعداد ۷۳ هزار و ۹۴۹ وسیله نقلیه بوده است.

وی بیشترین میزان ورودی از طریق محور آزاد راه قزوین – رشت با میزان تردد ۵۳۰ هزار و ۴۷۶ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر– چابکسر با میزان تردد ۳۹۵ هزار و ۲۲۰   وسیله نقلیه عنوان کرد.

 مرادی همچنین به خروجی خودروها از محورهای استان اشاره و بیان کرد: در همین مدت یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۳۷  دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شده است که نسبت به سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش در خروج از استان را شاهد بودیم.

وی افزود: بیشترین میزان خروجی در طرح نوروزی امسال اداره کل راهداری گیلان؛از طریق محور آزاد راه رشت- قزوین با میزان تردد۴۱۳ هزار و ۴۹۹ دستگاه  وسیله نقلیه ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: در ایام نوروز محور آستانه – لاهیجان در مجموع رفت و برگشت متوسط تردد ساعتی  سه هزار و ۱۱۲ وسیله نقلیه در ساعت ، پر تردد ترین محور استان بوده است .

وی بیشترین سهم تردد در محورهای استان را طی نوروز در محورهای استان بعد از خودروهای پلاک بومی متعلق به خودروهای استان های تهران ، مازندران ، البرز و قزوین عنوان کرد.

 فریبرز مرادی در ادامه سخنانش ؛ به تعداد تماس ها ی پاسخ داده شده به  سامانه ۱۴۱( مرکز مدیریت راههای استان) نیز اشاره و اظهار کرد: طی این مدت به هفت هزار و ۸۲ تماس برقرار شده با سامانه ۱۴۱ استان برای اطلاع از وضعیت راهها و یا ثبت شکایات پاسخ داده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان بیشترین تماس ها با سامانه ۱۴۱ استان را به ترتیب مربوط به روزهای۲۳ اسفندماه گذشته و ۱۲ فروردین امسال عنوان کرد.​

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *