16:45 - May 21, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • فرماندار شهرستان رشت :
    رفع مشکلات پسماند بدون آموزش ، فرهنگ سازی و مشارکت مردم امکان پذیر نیست

فرماندار شهرستان رشت :
رفع مشکلات پسماند بدون آموزش ، فرهنگ سازی و مشارکت مردم امکان پذیر نیست

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ علی فتح اللهی درکارگروه مدیریت پسماند شهرستان رشت با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: بحث زباله در استانهای شمالی به دلیل شرایط آب و هوایی ، رطوبت بالا و سرسبزی منطقه شرایط خاصی دارد و دفن زباله باعث اثرات منفی زیست محیطی خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در مورد پسماند زباله اقدامات خوبی انجام داده ایم افزود: اولین گام برای رفع مشکلات حوزه پسماند آموزش است و بدون فرهنگ سازی و مشارکت مردم  امکان پذیر نیست.

علی فتح اللهی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان رشت با مهم دانستن فرهنگ سازی در حوزه پسماند اظهار داشت: اینکه بدون مشارکت مردم تنها شهرداری ها، دهیاری ها و محیط زیست مشکلات این بخش را مرتفع کنند، امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه در رفع مشکلات پسماند باید آموزش های لازم به مردم در زمینه تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید زباله ارایه شود، خاطر نشان کرد: آموزش در هر کاری باید جزء اولویت های نخست باشد .

وی با بیان اینکه به آموزش و فرهنگ سازی در بخش پسماند باید توجه جدی شود، افزود : اگر مشارکت مردم را ارتقاء دهیم، هزینه را نیز کاهش داده ایم و این مهم بسیار حائز اهمیت است .

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اجرای طرح “جمع آوری کاغذهای باطل” در سال ۹۸ در شهرستان تالش که توسط یک فرهنگی مطرح شده بود، بیان داشت: از محل کاغذ باطله یک مدرسه در این شهرستان احداث و به بهره برداری رسید واین بسیار ارزشمند است .

فتح اللهی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات در منطقه سراوان باید دغدغه مسئولان مربوطه باشد، خاطر نشان کرد: اگر در این بخش خوب عمل نکنیم، یک اتفاق زیست محیطی تبدیل به اتفاق امنیتی می شود و باید رفع مشکلات دفن زباله در سراوان در اولویت  قرار گیرد .

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تمامی تصمیمات باید با زمانبندی باشد ، اظهار داشت: تصمیمات زمانبندی شده نیز باید عملیاتی شود ضمن اینکه نباید با دستگاهی که در انجام تصمیمات همکاری نمی کند، تعارف داشته باشیم.

وی افزود : در بحث روستاهای بدون زباله نباید به چند روستا اکتفا کنیم بلکه باید آن را به همه جا تعمیم دهیم .

خبرنگار: معصومه رفعتی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *