22:21 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرعامل توزیع برق گیلان :
    دستگاه های رمز ارز ۴۱۰ میلیارد ریال خسارت به صنعت برق گیلان وارد کرد

مدیرعامل توزیع برق گیلان :
دستگاه های رمز ارز ۴۱۰ میلیارد ریال خسارت به صنعت برق گیلان وارد کرد

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: تاکنون دستگاه های غیرمجاز رمز ارز در این استان ۴۱۰ میلیارد ریال خسارت به صنعت برق گیلان وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از ایرنا ، محمد اسماعیل هنرمند با اشاره به غیرمجاز بودن مزارع استخراج رمز ارز اظهار داشت: با تشکیل کمیته جمع آوری مراکز غیر مجاز رمز ارز در استان با حضور دستگاه های اجرایی، قضایی و امنیتی تاکنون نزدیک به پنج هزار دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در گیلان شناسایی شده که بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال به صنعت برق خسارت وارد کرده است.

وی افزود: همچنین طی عملیاتی که هفته گذشته با حضور نیروهای انتظامی و نمایندگان شرکت توزیع برق گیلان انجام شد، هشت مرکز و ۲۶ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در شهرستانهای رشت، تالش، لاهیجان، صومعه سرا، املش، سیاهکل و رودسر کشف و ضمن قطع انشعاب برق جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند که از این تعداد، هفت مورد در مراکز خانگی و یک مورد مرکز تولیدی بوده که بر اساس پایش مصرف آنها مورد کشف و شناسایی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: با توجه به این که مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق ، سبب تخریب شبکه می شوند، نسبت به کشف و جمع آوری این مراکز اقدام خواهد شد و افرادی که مراکز غیرمجاز رمز ارز را معرفی کنند، تا حداکثر  ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد ضمن اینکه این کار از طریق سامانه ۱۲۱ امکان پذیر است و البته نام این افراد محرمانه خواهد ماند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: با توجه به این که مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق ، سبب تخریب شبکه  می شوند، از عموم شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده دستگاه های رمز ارز غیرمجاز مراتب را به شماره تلفن ۱۲۱ اطلاع رسانی نموده تا با شناسایی و جمع آوری این دستگاه ها، به پایداری بیشتر شبکه برق به ویژه در ایام تابستان کمک شود.

هنرمند خاطرنشان کرد: برای استخراج هر بیت کوین، ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز است که این رقم بیش از متوسط الگوی مصرف یک خانوار است و به عبارتی یکهزار و ۲۰۰ ماه برق مصرفی یک خانوار را شامل می شود که این میزان به شبکه توزیع برق ضربه می زند.

وی به قطع برق دستگاه های پرمصرف گیلان نیز اشاره و بیان کرد: از ابتدای سالجاری مصرف برق ادارات و دستگاه های اجرایی با دقت مورد پایش قرار گرفته و بر این اساس برق تعدادی از دستگاه ها به دلیل مصرف بیش از الگوی مجاز قطع شد.

وی اضافه کرد: با توجه به محدویتهای تولید برق در کل کشور ، رعایت الگوی مصرف برق از سوی ادارات و سازمان ها از جمله حذف وسایل غیرضرور برقی، بهره گیری از دیزل ژنراتورها، استفاده بهینه و کاهش مصرف سیستم های سرمایشی در ساعات اوج بار، باید با جدیت صورت پذیرد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: با توجه به بازرسی های انجام شده ، برق اداره کل مالیاتی استان،  سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گیلان در رشت ، اداره مالیات و دارایی لنگرود،  اداره دارایی و پژوهشکده چای لاهیجان، اداره دارایی و اداره آبیاری کشاورزی فومن، اداره امور مالیاتی رودسر و سازمان تامین اجتماعی چابکسر، سازمان تامین اجتماعی بندرانزلی به همراه ساختمان اداری منطقه آزاد انزلی ، اداره دارایی و اداره بهزیستی آستانه اشرفیه، دانشگاه آزاد اسلامی و تامین اجتماعی بندر آستارا، تامین اجتماعی املش به دلیل عبور از آستانه مجاز مصرف قطع شد.

وی یادآور شد: به منظور جلوگیری از خاموشی ها، برق فرمانداری رشت ، استانداری گیلان ، ساختمان های اداری توزیع برق گیلان و بیمارستان ها روی حالت دیزل ژنراتور(برق اضطراری) قرارگرفته تا فشار بار مصرف روی شبکه های توزیع برق کاسته شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان، بر انجام غیرحضوری تمامی فرآیندهای مربوط به شرکت توزیع برق تاکید و بیان داشت: با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق گیلان و نصب اپلیکیشن سامانه برق ایران (برق من) ضمن بهره مندی از خدمات غیرحضوری می توان از وضعیت مصرف خود مطلع شد و یا با مراجعه به سایت برق امید به نشانی اینترنتی http://bargh-omid.ir از اطلاعات مورد نیاز استفاده کرد.

 گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد و ۲ هزار و ۵۵۸ روستای گیلان دارای برق هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *