05:41 - May 21, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان تأکید کرد؛
    آگاه‌سازی اجتماعی و انجام اقدامات فرهنگی برای نشان دادن خطرات پدیده شوم اعتیاد

استاندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان تأکید کرد؛
آگاه‌سازی اجتماعی و انجام اقدامات فرهنگی برای نشان دادن خطرات پدیده شوم اعتیاد

استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان تقویت حمایت‌های قانونی از مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان را مورد تأکید قرار داد و گفت: آگاه‌سازی اجتماعی و تقویت اقدامات فرهنگی برای نمایان ساختن خطرات پدیده شوم اعتیاد به جامعه خصوصاً جوانان ، از موضوعات مهمی‌ست که باید برای برنامه‌ریزی جامع و دقیقی صورت گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان؛ با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و نیز یاد و خاطره تمامی شهدای والامقام عرصه مبارزه با مواد مخدر، به آسیب اجتماعی اعتیاد و مورد توجه بودن آن از سوی رهبری معظم انقلاب و رئیس جمهوری به عنوان مهمترین و بارزترین آسیب اجتماعی کشور اشاره و بیان کرد: برای کنترل و مهار اعتیاد، اقدامات مقابله ای مناسبی صورت گرفته و دستآوردهای خوبی هم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر، به عنوان یک تهدید، مهمترین مسئله اجتماعی در کشور است؛ گفت: مبارزه با ورود، مبارزه با عرضه، درمان معتادان، فعالیت های فرهنگی، پیشگیری در جهت کاهش تقاضا، کاهش آسیب و حمایت و صیانت از بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیدگان از مواردی‌ست که در راه مبارزه با اعتیاد مورد توجه قرار دارد.

استاندار گیلان با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورمان و حجم انبوه تولید مواد مخدر در همسایگی ما و آسیب‌هایی که به همراه دارد، افزود: خیل عظیم شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر، نشانگر اقدامات منسجم و هماهنگ در این حوزه است که باید تقویت شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان توجه به اصل پیشگیری را مورد تأکید قرار داد و گفت: این مهم باید به عنوان اولویت، مطرح و زمینه کاهش تقاضا فراهم شود.

وی کاهش پرونده های مرتبط با مواد مخدر در گیلان طی سال گذشته را نمونه ای از اقدامات مناسب ذکر و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را در موفقیت در عرصه مبارزه با اعتیاد موثر عنوان کرد.

دکتر زارع حمایت از مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان را مورد تأکید قرار داد و به دستگاه های مسئول تکلیف کرد که در بازدیدهای منظم از این مراکز، نسبت به رفع نواقص و کاستی ها اقدام کنند.

وی آگاه سازی اجتماعی و تقویت اقدامات فرهنگی برای نمایان ساختن خطرات پدیده شوم اعتیاد به جامعه خصوصا جوانان را موضوعی با اهمیت خواند و گفت: باید در این زمینه، برنامه ریزی های جامع و دقیقی ، تدوین و متناسب با آن، گام برداشت.

استاندار گیلان برنامه های حمایتی دولت در خصوص تلاش برای بازگشت معتادان به بدنه جامعه را یادآور شد و انجام و به کار گیری روش های نوین درمان، کاهش آسیب و نیز بالا بردن کیفیت درمان، نظارت جدی بر انجام فعالیت‌های درمانی، کمپ های ترک اعتیاد و راه اندازی مرکز ماده ۱۶ ، استفاده از روش‌های جدید و علمی درمان در این مراکز و رصد بهبودیافتگان پس از بیماری را در حصول نتیجه موفقیت آمیز در این ارتباط اثرگذار دانست.

دکتر زارع بهره مندی از علوم نوین، استفاده از شرکت های دانش بنیان و هوشمندسازی فعالیت ها و اقدامات در جهت کاهش آمار معتادان را در برطرف شدن آسیب های اجتماعی موثر خواند.

وی افزود: انتظار دارم دستگاه های مختلف، در برنامه ریزی های خود نسبت به حمایت از بهبود یافتگان از دام اعتیاد و اشتغال آنان، اهتمام لازم را داشته باشند.

در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان و نماینده دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در خصوص پیشگیری، ساماندهی و کنترل معتادان متجاهر، تحت درمان و بهبودیافته گزارش هایی بیان داشتند.

مدیرعامل سمن های منتخب استان نیز اقدامات در راستای اجرای برنامه های پیشگیری و اشتغال زایی معتادان بهبودیافته را تشریح کرد.

در پایان این جلسه به صورت نمادین از یک خانواده شهید و دو جانباز عرصه مبارزه با مواد مخدر گیلان، تجلیل شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *