13:02 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

کاهش چهار هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به هفته گذشته

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امروز مصرف برق مشترکان به ۵۰ هزارمگاوات رسید که نسبت به جمعه هفته گذشته (یازدهم تیر) شاهد کاهش چهار هزار مگاواتی در مصرف هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از ایرنا ، «محمدحسن متولی زاده» اظهار داشت: این کاهش با همکاری مشترکان بزرگ صنعتی و مردم رخ داده است که به پیام های منتشر شده مصرف بهینه برق توجه کرده اند.

وی افزود: این روند شرایطی را به وجود آورد که شامگاه گذشته و در روز جاری شاهد هیچ خاموشی در کشور نبودیم و از سوی دیگر با توجه به تامین برق مشترکان از طریق نیروگاه های حرارتی، برداشت از سدهای نیروگاه های برق آبی نیز کاهش پیدا کرده است.

متولی زاده خاطرنشان کرد: شبکه های برقی کشور بالغ بر یک میلیون کیلومتر هستند که همواره در مرز آسیب قرار دارند اما به سرعت ترمیم می شوند و خاموشی های ناشی از خرابی کوتاه هستند.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته پیش رو، تاکید کرد: ظرفیت نیروگاه های حرارتی و برق آبی حدود ۵۴ هزار مگاوات است و در صورتی که مشترکان همکاری لازم در مصرف بهینه داشته باشند از مشکلات هفته آینده به سهولت عبور خواهیم کرد و شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: خاموشی مشکل بزرگی است که راه حل ساده ای دارد که با توجه به اینکه ۴۰ درصد برق مصرفی متعلق به وسایل سرمایشی است کاهش کولرهای روشن، تنظیم درجه مناسب و استفاده از دورکند می توانند در کاهش مصرف تاثیر به‌سزایی بگذارد.

در روزهای گذشته به دنبال گرمای هوا و بالا رفتن مصرف مشترکان برق، خاموشی هایی در کشور بدون اعلام قبلی رخ داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *