09:11 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

روند صعودی مبتلایان به کرونا در گیلان ، بستری ۷۷۷ بیمار

روند صعودی بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در گیلان تداوم دارد، بر اساس آخرین آمارهای رسمی تا صبح امروز جمعه ، ۷۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این باره  گفت: همانطوری که پیش بینی شده بود تعداد بیماران تصاعدی افزایش می یابد ،این اتفاق افتاد و هم اکنون ۷۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۴ نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

دکتر انوش دهنادی مقدم اظهار داشت: بیشترین افزایش بیماری را در شهرهای رشت، لاهیجان، آستارا، بندرانزلی، تالش و صومعه سرا داریم که اگر بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و مسافرت ها همچنان ادامه یابد این تعداد به بیش از یکهزار بیمار می رسد.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین تهدید برای گیلان در زمان حاضر تعداد زیاد مسافرانی است که از جنوب و مرکز کشور به این استان سفر می کنند و با افزایش تردد و تجمع به راحتی ویروس های جهش یافته را به تمام کشور از جمله گیلان انتقال می دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره آمار فوتی های این استان بیان داشت: فوتی های گیلان طی سه هفته اخیر میانگین بین یک تا پنج نفر است، البته باید منتظر آمارهای دو هفته آینده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی ویروس جدید لامبدا در برخی از کشورهای جهان خاطر نشان کرد: ویروس ها جهش های مختلفی دارند که برخی از آنها قابل توجه نیست اما ویروس لامبدا از نوع جهشی های خطرناک است که سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از شیوع این نوع ویروس تاکید خاص دارد.

دکتر دهنادی مقدم با بیان اینکه این ویروس جهش یافته تاکنون در استان گیلان مشاهده نشده، اضافه کرد: این نوع ویروس مانند جهش های دیگر علائمی شامل تب،  ضعف و خستگی دارد.

آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان با موج پنجم در کشور از اوایل تیرماه در این استان روند افزایشی دارد، در دهم تیر ماه امسال ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در گیلان بستری بودند که هم اکنون به ۷۷۷ نفر رسیده است.

وی به مردم توصیه کرد تا به طور جدی پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را رعایت کنند زیرا هر گونه سهل انگاری ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد ضمن اینکه به محض مشاهده علایم سرماخوردگی به پزشک و مراکز جامعه سلامت مراجعه کنند و در صورت اثبات ابتلا به کرونا خودشان را ایزوله کنند تا دیگران را مبتلا نکنند.

بر این استان هم اکنون شهرستان های رشت، خمام، رودسر، رودبار، بندرانزلی، آستارا، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر و تالش در رنگ بندی پرخطر کرونایی “قرمز” قرار دارند، لنگرود، ماسال و فومن نارنجی و تنها شهرستان املش زرد است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *