07:42 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • سلامت
  • >
  • مدیر عامل شرکت آتیه سازان حافظ:
    پوشش بیمه تکمیلی درمان از سوی بیمه‌های تجاری باید بر اساس سیاست‌های بیمه سلامت باشد

مدیر عامل شرکت آتیه سازان حافظ:
پوشش بیمه تکمیلی درمان از سوی بیمه‌های تجاری باید بر اساس سیاست‌های بیمه سلامت باشد

کیمیای شمال – وی گفت: بر اساس بند ۷ سیاست‌های کلی سلامت و بند (الف) ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه که تولیت نظام سلامت از جمله بیمه سلامت اعم از پاپه و تکمیلی را بر عهده وزارت بهداشت قرار داده و کلیه ارائه‌ دهندگان بیمه پایه و تکمیلی درمان را موظف به تبعییت از خط مشی‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت دانسته است.

مدیر عامل شرکت آتیه‌سازان حافظ گفت: طبق بند (ی) ماده ۷ اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایران، نظارت بر ارائه خدمات بیمه تکمیلی و دریافت حق بیمه تکمیلی در زمره وظایف سازمان بیمه سلامت است.
دکتر افشین مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه بیمه در بخش درمان از مقوله درمان و بیمه درمان پیروی می‌کند، بیان کرد: از نگاه قانون گذار، بیمه درمان بدلیل ارتباط با سلامت مردم تفاوت‌های مهمی با بیمه‌های تجاری دارد.
وی ادامه داد: بر اساس تبصره یک ماده ۱۲ قانون ساختار نظام جامع رفاه اجتماعی ضوابط قرار دادهای کارگزاری میان صندوق‌ها، شرکت‌ها و موسسات کارگزاری باید به تصویب شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی برسد و شورای عالی رفاه نیز طی مصوبه‌ای در سال ۹۵ ضوابط یاد شده را تصویب کرده است. مطابق بند ۲ این مصوبه، ضوابط مربوط به تشخیص صلاحیت متقاضیان کارگزاری، تعیین قلمرو و مسئولیت کارگذاری و همچنین نظارت بر جریان فعالیت آن‌ها بر عهده سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت آتیه‌سازان حافظ ادامه داد: بدیهی است با تصویب ضوابط یاد شده، فعالیت شرکت آتیه‌سازان حافظ که وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران است و نیز شرکت‌های بیمه بازرگانی در امر بیمه مکمل درمان، باید منطبق با آن ضوابط انجام شود.
مقصودی گفت: طبق ماده ۲ اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایران مصوب سال ۹۱ هیات وزیران، کلیه امور، وظایف و فعالیت‌های مربوط به بیمه سلامت در سازمان بیمه سلامت ایران متمرکز شده است. از طرفی مطابق بند “‌هـ” ‌ ماده یک اساسنامه یاد شده، بیمه سلامت شامل بیمه مکمل درمان نیز است. همچنین در ذیل این بند اساسنامه تصریح شده است که شرکت‌های بیمه تجاری صرفا با رعایت مصوبات شورای عالی بیمه سلامت مجاز به ارائه خدمات بیمه پایه و مکمل درمان هستند.
مدیر عامل شرکت آتیه‌سازان حافظ همچنین بیان کرد: مفهوم کارگذاری به عنوان سطح چهارم تعریف شده در ماده ۱۲ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی با آنچه که در بیمه مرکزی کارگذاری امور بیمه‌گری خوانده می‌شود، متفاوت است و به معنای قائم مقامی در انجام تصدی‌ها است و فعالیت شرکت آتیه‌سازان حافظ منطبق با مفهوم یاد شده است.
مقصودی با تاکید بر اینکه بیمه های تجاری در صورتی که بخواهند پوشش بیمه تکمیلی درمان را انجام دهند باید از این سازمان پیروی کنند، افزود: در کلیه خدماتی که به بیمه شدگان در امور درمان ارائه می دهیم متکی به سازمان بیمه سلامت ایران هستیم. این در حالی است که شرکت های دیگر برای اتکایی از درصد حق بیمه و از طریق بیمه مرکزی اقدام می کنند که این موضوع باعث افزایش هزینه های درمانی می شود. از آنجایی که ما در سیستم متکی به وزارت بهداشت و بیمه سلامت هستیم هزینه‌های درمان یعنی پرداخت از جیب مردم کمتر می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *