05:43 - May 14, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ

کیمیای شمال – مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هم زمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، با صدور پیامی، محرم را یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام سوگواری شهادت سرور سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی در پیامی این ایام را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

السّلام على الْحسیْن

و على علىّ بْن الْحسیْن

و على اوْلاد الْحسیْن

و على اصْحاب الْحسیْن

محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ؛ و عبارت و شعار ماندگار “کلّ یومٍ عاشورا و کلّ ارضٍ کربلا”، نشان دهنده همبستگی و تداوم خط استقامت در راه دفاع از حقانیت و حق طلبی است.
قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام که نشأت گرفته از حق و راستی بود، زمینه‌ساز حرکت‌های بزرگ و آزادی‌خواهانه در جوامع اسلامی تاریخ شد و با شهادت در مسیر آرمان‌های الهی درس آزادگی، عدالت‌خواهی، ایثار و از خودگذشتگی در راه معبود و ارزش‌های دینی را در بالاترین سطح آن معنا کردند.
اینجانب فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت عرض نموده و ولایت‌مداری و استقامت را با درس‌آموزی و عمل به این  فراز بلند ”هیهات منّ الذّلّه” از مکتب اباعبدالله الحسین علیه السلام برای همگان در سایه‌سار عنایات خاصه بقیه الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مسالت می نمایم.

علی اسماعیلی

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

در دانشگاه علوم پزشگی گیلان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *