17:18 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • در اولین جلسه کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورا ؛
    سید حسین رضویان ، رئیس کمیسیون : موضوع سلامت شهروندان از مسائل مهم شورای ششم است

در اولین جلسه کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورا ؛
سید حسین رضویان ، رئیس کمیسیون : موضوع سلامت شهروندان از مسائل مهم شورای ششم است

 به گزارش کیمیای شمال به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت – اولین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت عصر روز دوشنبه، اول شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار گردید.
   در آغاز جلسه رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ضمن تشکر از حضور اعضای شورا در جلسه گفت: امروز به پاس بزرگداشت پزشک شهیر ایرانی بو علی سینا، به گرامیداشت پزشکان اختصاص یافته که جای دارد این مناسبت را تبریک و تهنیت گفته و از ایشان به پاس قرن ها خدمت به جامعه بشری تقدیر و تشکر نمایم.
وی با اشاره به خدمات کادرهای درمانی و بیمارستانی در همه گیری بیماری کرونا افزود: برخود لازم می بینیم تا به تکریم مدافعین سلامت پرداخته و مقام و منزلت شهیدان سلامت را بزرگ داشته و از تمامی فعالان این عرصه قدردانی نمایم.
  سید حسین رضویان در ادامه گفت: موضوع سلامت شهروندان از مسائل مهم شورای ششم است و در این باره مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر برای همراهی و هم افزایی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی کامل برخوردار است.
رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به نیاز کمیسیون در استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی مشاورین گفت: برای اتخاذ بهترین تصمیم در مناسبترین لحظه از ظرفیت گسترده نخبگان فکری، فعالان محیط زیست و بهداشت بهره خواهیم برد.
   در ادامه جلسه نایب رئیس کمیسیون بهداشت شورا بیان داشت: اگر تنها هدف، زندگی کردن و زنده ماندن باشد و وجود انسان سالم در محیط سالم مورد توجه نباشد، ‌دیگر ابعاد توسعه‌ای شهر با چالش رو به‌ رو می‌شود. از این نظر محیط زیست سالم و طبیعی برای پرورش انسانهای سالم، تندرست و توسعه‌یافته، موثر است. از اینرو مهمترین وظیفه این کمیسیون ایجاد فضای سالم برای زندگی بهتر است.
   مسعود عباس نژاد افزود: تقویت و حمایت از سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت به عنوان زیر مجموعه معاونت خدمات شهری در جهت پاکسازی فضای عمومی شهر و رفع آلودگیهای شهری، نظارت بر عملکرد شهرداری در اجرای طرحهای مرتبط با محیط زیست و فضای عمومی شهر، جلب مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی برای ارائه طرحهای مرتبط، بررسی وضعیت دفنگاه زباله‌های سراوان، تلاش برای پاکسازی محیط زیست شهری، بازدید و نظارت مستمر از پروژه‌ها و فعالیتهای مرتبط با خدمات شهری و نظافت عمومی و تلاش برای ایجاد شرایطی امن و دارای رفاه عمومی در شهر و بررسی وضعیت آلودگی رودخانه‌های «زرجوب» و «گوهررود» از برنامه‌هایی است که کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری می باید آن را دنبال نماید.
   عزیزی ، عضو کمیسیون بهداشت شورا در ادامه جلسه گفت: در مجموعه شورا مصوباتی در جهت کمک هر چه بیشتر به حوزه درمان و تلاش بی وقفه مدافعین سلامت داشته باشیم تا در این روزهای سخت خود را تنها احساس نکنند.
مجید عزیزی ادامه داد: با توجه به رویکرد کمیسیون در سه حوزه بهداشتی، زیست محیطی و خدمات شهری می باید از مشاورینی متخصص و دلسوز در هر حوزه استفاده کنیم تا در ابتدا آسیبهای موجود در این حوزه ها شناسایی و سپس در جهت رفع آن اقدام گردد.
 شفیعی ، دیگر عضو کمیسیون با اشاره به شرایط خاص کرونا و شرایط بحرانی تری که در روزهای آتی پیش رو خواهیم داشت، افزود: جلسات شورا از رفتارهای نمایشی به دور باشد و در این شایط خاص میدانی تر و اجرایی تر عمل کنیم. الزامی است که شورای اسلامی شهر مواردی را مصوب کند تا در این روزهای سخت باری از دوش سیستم درمانی بردارد .
علوی ، عضو شورا در ادامه اظهار داشت: دو سوم فعالیتهای شهرداری و سازمانهای مرتبط در حیطه نظارتی این کمیسیون قرار دارد. که این موضوع، نشان از گستردگی و اهمیت شایان توجه به کمیسیون مربوطه می باشد.
سید امیر حسین علوی افزود: واقعیت این است که در حوزه تاب آوری اجتماعی به ویژه در خصوص بحران کرونا باید آموزشها و نکاتی که منطبق بر پروتکلهای بهداشتی است برای عموم تبلیغ و به صورت مدون و منظم یادآوری گردد تا شاهد همراهی بیشتری از جامعه برای پیشگیری از ابتلای به بیماری باشیم. مجموعه مدیریت شهری از حوزه پسماند تا آرامستان از آغاز کرونا بطور مداوم درگیر این بحران بوده اند و درخواست بنده از همکاران شورا این است که پیشنهاد تخفیف ۵۰ درصدی هزینه کفن و دفن متوفیان کرونایی را برای یکسال دیگر، مصوب و در اسرع وقت در قالب طرح دو فوریتی جهت تایید نهایی به صحن شورا ارسال گردد.
    رمضانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت حاضر در این جلسه با اشاره به اینکه نجات جان انسان نجات جان یک جامعه است، بیان داشت: باید از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و پایگاههای مقاومت بسیج و مساجد استفاده بیشتری گردد.
هادی رمضانی در ادامه افزود : در دوره سوم شورای اسلامی شهر رشت ما وضعیت مشابه را با تفاوتهایی در خصوص بیماری ایدز داشتیم که سلسه نشستهایی با مجموعه های مردم نهاد پایه ریزی شد و اتفاقات خوبی هم در این همیاری و همراهی تیمی رقم خورد که امیدوارم با حمایت از سازمانهای مردم نهاد این مهم تقویت گردد.
در بخش دیگری از جلسه نادر حسینی بیان داشت: پیشنهاد میکنم با توجه به حساسیت موضوع کرونا و پیش بینی احتمالی وضعیت بحرانی در هفته های آتی، ستاد ویژه کرونا در شهرداری تشکیل و تمامی تعاملات لازم با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و سایر نهادهای متولی و دست اندرکار انجام شود.
عضو شورای اسلامی شهر رشت بیان داشت: از سازمانهای فرهنگی و سیما و منظر شهرداری و نیز مدیران مناطق میخواهم در جهت تنویر هر بیشتر افکار عمومی از ابزار و امکانات موجود و تبلیغات بصری در سطح شهر استفاده نمایند.
     نوری هریس نیز در بخش دیگری از جلسه بیان داشت: سئوال بنده این است که در طول سالهای اخیر در حوزه بهداشت چه اتفاق خوشی رقم خورده است. در بحث تفکیک زباله از مبدا، سطلهای زباله سطح شهر و یا در حوزه زیست محیطی و در خصوص مباحث مهمی نظیر تالاب عینک، حل مشکل رودخانه های زرجوب و گوهررود، مسئله بسیار مهم دفنگاه زباله سراوان و مشکل مربوط به خانه های نسق ساخت چه کاری انجام شده است؟
نوری هریس در ادامه افزود: واقعیت این است که کارهای ناکرده و نیمه تمام زیادی است که باید انجام شود و حل این مشکلات نیاز به خرد جمعی و همدلی دارد.
  دکتر دهنادی مقدم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مدعو ویژه اولین جلسه کمیسیون ضمن عرض تبریک روز پزشک و خسته نباشید به تمامی کادر درمان و سلامت بیان داشت: ویروس کرونا چه ساخته شده باشد و چه طبیعی باشد، هنوز ویروسی ناشناخته است و ۸ الی ۱۰ سال زمان میبرد تا تحقیقات در این زمینه به نتایج ثمر بخش برسد.
دهنادی مقدم در ادامه اظهاراتش بیان داشت: آگاهی عمومی و تبعیت از شیوه نامه های بهداشتی بسیار مهم است. ضمن این که تاب آوری عمومی بسیار حائز اهمیت است و در این خصوص بر روی جامعه، اقدامات لازم روانشناسی انجام نگرفته است. از اینرو شهرداری میبایست در افزایش سطح تاب آوری اجتماعی و کمک به اقشار ضعیف جامعه به ما کمک کند.
در ادامه جلسه توسط رئیس و سایر اعضای کمیسیون از ایشان طی لوح تقدیر و هدیه ای تجلیل به عمل آمد.
لازم به ذکر است در این جلسه لاله طالبی به عنوان دبیر کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت معرفی گردید.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *