22:27 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های کوتاه مدت مرتبط با تنظیم بازار ، صادرات، رفع موانع و پشتیبانی از تولید عنوان کرد:
    تدوین برنامه‌های مرتبط با افزایش صادرات/ تمرکز بر نظام توزیع برای تنظیم بازار در گام اول

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های کوتاه مدت مرتبط با تنظیم بازار ، صادرات، رفع موانع و پشتیبانی از تولید عنوان کرد:
تدوین برنامه‌های مرتبط با افزایش صادرات/ تمرکز بر نظام توزیع برای تنظیم بازار در گام اول

کیمیای شمال – سید رضا فاطمی امین در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های کوتاه مدت مرتبط با تنظیم بازار، صادرات، رفع موانع و پشتیبانی از تولید که با حضور معاونان و مدیران ستادی و از طریق ارتباط تصویری برخط با رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها برگزار شد، گفت: واحدهای سازمانی ستادی و تابعه و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی باید فرآیندگرا باشند و تمام موضوعات و امورات کاری مرتبط با حوزه تخصصی خود را درون تشکیلات خود انجام دهند و دفاتر تخصصی در ستاد وزارتخانه به‌صورت رشته فعالیت کارها را دنبال کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تدوین برنامه‌های مرتبط با افزایش صادرات؛ بر تمرکز بر نظام توزیع برای تنظیم بازار کشور در گام اول تأکید کرد و گفت: تعامل و هم‌ افزایی بین بخشی برای حل مشکلات مردم از ضروریات است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سید رضا فاطمی امین روز شنبه در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های کوتاه مدت مرتبط با تنظیم بازار، صادرات، رفع موانع و پشتیبانی از تولید که با حضور معاونان و مدیران ستادی و از طریق ارتباط تصویری برخط با رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها برگزار شد، افزود: واحدهای سازمانی ستادی و تابعه و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی باید فرآیندگرا باشند و تمام موضوعات و امورات کاری مرتبط با حوزه تخصصی خود را درون تشکیلات خود انجام دهند و دفاتر تخصصی در ستاد وزارتخانه به‌صورت رشته فعالیت کارها را دنبال کنند.

وی با اعلام این‌که هدف گذاری ۵ میلیارد دلار افزایش صادراتی این هفته سهمیه بندی و به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، اضافه کرد: همچنین موضوع آمایش سرزمینی را نیز دنبال می‌کنیم و تا پایان سال برای ۴۵۰ شهرستان نقشه راه، اهداف و اقدامات لازم تدوین خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری این‌که مطالعات و اسناد بالادستی عمدتاً بر لجستیک، آمار و جمعیت با رویکرد سرزمینی تمرکز داشته است، ادامه داد: در آمایش سرزمینی ویژه وزارت صنعت، معدن تجارت می‌خواهیم نگاشت یا نسخه عملیاتی برای هر شهرستان داشته باشیم که مطالعات در این راستا با ایجاد دبیرخانه مرتبط، زمان بندی لازم و منطقه بندی ویژه آغاز می‌شود.

فاطمی امین همچنین اجرای برنامه‌های مرتبط با رشته فعالیت‌ها در حوزه‌های دفاتر تخصصی را جزو اولویت‌ها دانست که در این زمینه مطالعات زیادی انجام شده است.

وی تأکید کرد: اعدادی که در حوزه‌های مرتبط با تولید، صادرات، اشتغال، سرمایه گذاری و … باید تحقق یابد و پروژه‌هایی که باید انجام شود، در هر حوزه باید مشخص و تا سه ماه دیگر برنامه تدوین و تفکیک شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص موضوعات مرتبط با تنظیم بازار نیز اظهار داشت: به سرعت باید سامانه جامع تجارت تمام کالاهای مهم را حداکثر تا آخر پاییز مورد پوشش قرار دهد. در حوزه سیمان نیز کل محصول سیمان برای عرضه صحیح و جلوگیری از افزایش قیمت باید به بورس بیاید، مصالح فروشان بزرگ نیز باید در بورس خرید کنند و در سامانه افق، فاکتور بزنند.

فاطمی امین مصرف ‌کنندگان سیمان را واحدهای تولیدی که مواد اولیه آن‌ها سیمان است، پروژه‌های بزرگ و خرده فروشی‌ها دانست و افزود: در اولویت اول باید خرده‌ فروشان برای خرید وارد بورس کالا شوند.

وی در ادامه سخنان خود درخصوص تنظیم بازار اضافه کرد: در وهله اول روی توزیع باید متمرکز شویم که سامانه جامع تجارت در این جهت یک گام اساسی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که فشار نقدینگی بر خرده‌ فروشی با اصلاح نظام توزیع کاهش می‌یابد، ادامه داد: نقدینگی از عوامل بروز تورم است و تا زمانی که کنترل نشود، باید روی اصلاح نظام توزیع متمرکز شویم. البته این موضوع باید همگام با اصلاح مؤلفه‌های اقتصاد کلان باشد.

فاطمی امین بیان کرد: مردم ما را در قالب یک دولت می‌بینند و این دولت باید هماهنگ باشد. نباید تقصیرهای احتمالی را گردن دیگر نهادها انداخت؛ اما باید درون خودمان مرزها را مشخص نماییم. تعامل و هم‌ افزایی بین بخشی ضرورت دارد و همه باید در این مسیر گام بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های رفع موانع و پشتیبانی از تولید گفت: باید خدماتی که مشتریانش کسب و کارها هستند، شکل بگیرد. این خدمات باید شکل بگیرد و کسب و کارها از آن استفاده کنند و ما فقط تنظیم کننده باشیم و تا دو ماه آینده این خدمات را شکل می‌دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به موازات در شش ماهه دوم سال به تفکیک مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و تجاری را احصاء و مشخص می‎کنیم.

فاطمی امین اضافه کرد: استان‌ها روی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل پایش سریع انجام دهند، و این واحدها با محوریت اشتغال بیشتر باید در دستور احیاء و بازگشت به عرصه تولید قرار گیرند.

در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های کوتاه مدت مرتبط با تنظیم بازار، صادرات، رفع موانع و پشتیبانی از تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، هریک از معاونان و مدیران ستادی این وزارتخانه به ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اقدامات جدید حوزه مربوطه پرداختند و رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز دیدگاه‌ها و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *