01:58 - May 22, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان حائز کسب رتبه برتر در ترویج و توسعه فرهنگ نماز شد

بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان حائز کسب رتبه برتر در ترویج و توسعه فرهنگ نماز شد

براساس ارزیابی انجام گرفته از سوی ستاد اقامه نماز استان ، بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به عنوان دستگاه برتر در امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز انتخاب شد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایثار گیلان، در جلسه شورای اقامه نماز گیلان که دیروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد به جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری در امر توسعه فریضه نماز و براساس ارزیابی انجام گرفته از سوی ستاد اقامه نماز استان ، بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به عنوان دستگاه برتر در امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز در سال ۱۳۹۹ از نظر هیئت داوری و نظارت شناخته شد و از عبداله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و محمدرضا داوطلب معاون فرهنگی بنیاد استان تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم استاندار گیلان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از اندیشه‌های خلاقانه نسل جوان در تبلیغ شعائر اسلامی، ترویج نماز را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خواند و گفت: لازمست با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی، از این بستر به‌عنوان فرصتی برای ارتقاء سجایای اخلاقی استفاده شود.
دکتر ارسلان زارع طبیعت و سرشت انسان را نیازمند برقراری ارتباط با خدا دانست و اظهار داشت: اگرچه اقامه نماز از خانه آغاز می شود؛ اما همه بخش های جامعه اسلامی و اماکن عمومی همچون مدرسه، دانشگاه، محل کار و هر منطقه و محله‌ای باید جلوه‌گاه این ارتباط الهی و معنوی باشد.
وی با تأکید بر اینکه به واسطه نقش موثر اقامه نماز در بخش های گوناگون جامعه، برپایی این فریضه الهی در مساجد، اداره‌ها و مدارس باید بیش از پیش مورد توجه باشد، افزود: نمونه‌های زیبایی از حضور منظم افراد در صفوف نماز جماعت در اداره‌ها، واحدهای صنعتی و تولیدی و مراکز آموزشی شکل می‌گیرد که پخش این جلوه‌ها از صدا و سیما می‌تواند منجر به ترویج این مهم باشد.
استاندار گیلان به گسترش فضای مجازی در جوامع و خانواده ها اشاره و خاطرنشان کرد: با تولید محتواهای مرتبط با نماز، می‌توان تهدیداتی که در فضای مجازی وجود دارد را به فرصت هایی برای مصون سازی نوجوانان، جوانان و خانواده ها تبدیل کرد.
وی به کسب رتبه برتر گیلان در ارزیابی های ملی در حوزه اقامه نماز اشاره و اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی با خلاقیت و نوآوری و استفاده از اندیشه جوانان ، باید برای تبلیغ بیشتر نماز گام‌های مؤثری بردارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *