18:17 - May 14, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • دکتر پیمان اسدی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی:
    ماموریتهای اورژانس از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون افزایش ۳۸ درصدی داشته است

دکتر پیمان اسدی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی:
ماموریتهای اورژانس از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون افزایش ۳۸ درصدی داشته است

کیمیای شمال – دکتر پیمان اسدی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان با عنایت به نزدیک شدن به سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی گزارش عملکرد ۵ ماه سال جاری را ارائه کرد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی ازافزایش ۳۸ درصدی ماموریتهای۵ ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: اورژانس گیلان در ۶۸ پایگاه ثابت شهری و جاده ای از ابتدای سال تا کنون موفق به انجام ۴۸ هزار و ۷۳۲  ماموریت شده و در طرح سلامت نوروزی۱۰هزار و ۸۴۵ ماموریت و در طرح امداد تابستانی با استقرار نیروهای اورژانس در ۲۵ نقطه خطر آفرین در سواحل دریای خزر موفق به نجات ۴۲ غرق شده در دریای خزر شده است.

وی گفت: دراین مدت ارسال دستورالعمل مربوطه به کلیه پایگاه های استان و برنامه ریزی جهت آماده باش کلیه پرسنل و نیروهای اورژانس در جهت مقابله با ویروس کرونا در راس کار قرار گرفت و در این پایگا های اورژانس به  تجهیزات حفاظت فردی و وسایل مورد نیاز در جهت مقابله با ویروس کرونا مجهز شدند.

دکتر اسدی در خصوص پایگا ه های اورژانس پیش بیمارستانی گیلان گفت: با افتتاح و راه اندازی ۶ پایگاه اورژانس بصورت ویدیو کنفرانس توسط وزیر محترم بهداشت-درمان و آموزش پزشکی  با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۵۰ ملیون ریال (شماره ۱۱ شهر رشت-شهید مدافع سلامت-دکتر وحید منصف)-رودپیش فومن-چوبر شفت-جیرنده رودبار-شماره ۲ لنگرود-شالما شفت تعداد پایگاه ها به ۶۸ پایگاه ارتقاء یافت.

در این مدت اورژانس هوایی استان وظیفه انتقال هوایی ۲۴ مصدوم و بیمار رابر عهده داشت و اورژانس گیلان در طرح ملی واکیسناسیون علیه کرونا همگام با دانشگاه علوم پزشکی گیلان اقدامات مطلوبی را انجام داده است.

در ۵ ماه گذشته ۲۵ مورد احیای قلبی ریوی موفق و ۵ مورد زایمان توسط پرسنل مجرب اورژانس پیش بیمارستانی انجام پذیرفته است.

دکتر اسدی در خصوص افزایش تعداد پایگاه های اورژانس نیز نوید داد و گفت: چنانچه اعتبارات لازم تخصیص یابد ـتعداد ۱۰ پایگاه تا پایان سال جاری  به اورژانس گیلان افزوده خواهد شد و مجوزهای لازم جهت جذب ۱۲۰ نفر نیروی عملیاتی در سال ۱۴۰۰  نیز اخذ شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *