10:28 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

معرفی ۸۹ متخلف محیط زیست به مراجع قضایی در گیلان


۸۹ متخلف محیط زیست در گیلان به  مراجع قضایی معرفی  شدند .

به گزارش کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ، ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این  گفت :  ۸۹ متخلف محیط زیست از ابتدای امسال تاکنون  ،حین ارتکاب جرم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی اظهار داشت : این تعداد متخلف در زمینه های متعدد ارتکاب جرم از جمله شکار غیر مجاز ، برداشت غیرمجاز شن و ماسه و تصرف و تخریب اراضی ملی  دستگیر شدند.
اکبری پور  افزود: آمار کشفیات سلاح از انواع مختلف نسبت به سال گذشته در همین ایام رشد دو برابری داشته است و  طی ۱۰ روز اخیر و پیرو اعلام آماده باش و دستور مدیر کل محترم استان و افزایش گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت این اداره کل ، تعداد ۲۶ قبضه انواع سلاح شکاری بدست آمده که از این تعداد ۲۳ قبضه سلاح، قاچاق  و غیر مجاز می باشد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زبست تاکید کرد: تاکنون هیچ پروانه شکاری در گیلان صادر نشده و در صورت برنامه ریزی و اعلام سازمان در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان به تالاب های گیلان تاکید کرد: شکار پرندگان مهاجر ، زمستان گذران و دیگر گونه‌ها همچنان ممنوع است و در صورت بروز تخلف مجوز شکار سال جاری برای متخلفان صادر نخواهد شد.
اکبری پور یادآور شد: سال گذشته بدلیل وضعیت شیوع کرونا در استان مجوز شکار صادر نشد و امسال نیز منتظر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا گیلان در این رابطه هستیم؛ با توجه به شرایط کنونی حتی در صورت اجازه صدور مجوز شکار، متخلفان از این مجوز بی بهره می مانند.
وی تصریح کرد مهاجرت پرندگان  به تالاب های گیلان از اواخر شهریورماه آغاز می شود و این پرندگان تا نیمه یا اواخر فروردین ماه متناسب با درجه دمای هوا در تالاب های استان می مانند .
اکبری پور  ادامه داد پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در تالاب های بین المللی انزلی، امیر کلایه لاهیجان، استیل آستارا، پارک ملی بوجاق کیاشهر و دیگر آبگیرهای گیلان زمستان گذرانی می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *