01:12 - April 30, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

رنج و بیماری مردم سراوان از شیرابه زباله ها

نماینده مردم رشت در مجلش شورای اسلامی گفت:  شیرابه زباله های سراوان برای مردم این منطقه رنج و بیماری به ارمغان آورده است.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا ؛ محمدرضا احمدی امروز در جلسه احیای تالاب انزلی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه مردم گیلان برای احیاء تالاب انزلی دغدغه دارند، گفت: تالاب انزلی یک سرمایه ارزشمند برای کشور است که وضعیت ناراحت کننده دارد.

وی افزود: در بازدیدی که از تالاب به همراه یکی از مسئولین کشوری داشتیم، طبق گزارشاتی که ارایه شد، گونه  هایی از آبزیان و گیاهان در این اکوسیستم ارزشمند در حال نابودی هستند.

احمدی با بیان اینکه برای احیاء تالاب انزلی مبدا را رها کرده ایم و فقط به مقصد می اندیشیم، خاطرنشان کرد: شیرابه زباله های سراوان به رودخانه های گوهر رود و زرجوب و در نهایت به تالاب انزلی می ریزد.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: علاوه بر شیرابه های سراوان، انواع فاضلاب های خانگی، صنعتی و غیره نیز از طریق گوهررود به تالاب انزلی و می رود و اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند، قطعا تالاب انزلی آینده درخشانی نخواهد داشت.

وی از دستگاه های متولی احیای تالاب خواست همت شان را مضاعف کنند و در این میان لازم است، اداره کل محیط زیست استان نیز اهتمام بیشتری داشته باشد.

احمدی تصریح کرد: ۳۵سال است که مساله جایگاه دفن زباله سراوان حل نشده است و شیرابه زباله سراوان زندگی افراد ساکن در نزدیکی این منطقه را با رنج و بیماری مواجه کرده ست.

نماینده مردم رشت یادآور شد: برای نجات این افراد باید به فکر حذف ورود شیرابه های سراوان به رودخانه های شهر و در نهایت تالاب انزلی باشیم.

وی گفت: با سهل انگاری در خصوص شیرابه های سراوان نه تنها تالاب انزلی بلکه دریای خزر را نیز از دست خواهیم داد و برای جلوگیری از این امر باید شیرابه های زباله سروان را از ریشه بخشکانیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *