07:03 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

گیلان در سوگ اربعین حسینی

سراسر گیلان در اربعین حسینی در عزا و ماتم است و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت این استان در چهلمین روز از شهادت ایاعبدالله حسین “ع” به سوگواری پرداختند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ آیین های سوگواری اربعین حسینی با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مناطق مختلف استان گیلان با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شب گذشته برگزار شد.

مراسم اربعین حسینی امروز دوشنبه نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مرکز استان گیلان در پیاده راه فرهنگی رشت با ویژه برنامه هایی از جمله قرائت زیارت عاشورا  و مداحی در حال برگزاری است.

علاوه بر این تجمع اربعین حسینی در بقعه متبرکه آقا سیدجلال الدین اشرف شهرستان آستانه اشرفیه با حضور عزاداران حسینی سینه زنی و نوحه خوانی در حال برگزاری است .

آیین های ویژه اربعین حسینی همچنین از شب گذشته در امام زادگان شاخص گیلان برگزار شد و سوگواران حسینی در بقعه متبرکه “خواهر امام” رشت و امام زاده هاشم این شهر برگزار شد و عزاداران با سینه زنی و نوحه خوانی اشک ریختند.

امروز اربعین حسینی است، ، اربعین به چهلمین روز شهادت حسین بن علی “ع” گفته می شود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است، در این روز شیعیان، مراسم سوگواری را به یاد عاشورای حسینی برگزار می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *