00:40 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

ضرورت رصد آمار کودکان بازمانده از تحصیل در گیلان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید آمارهای کودکان بازمانده از تحصیل در استان را رصد کنند.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایسنا ؛ سیامک حیدری با تاکید بر اهمیت و ضرورت رسیدگی به مناطق حاشیه نشین و محروم گیلان، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید به اقشار آسیب دیده اجتماعی که در شرایط کنونی ناشی از کرونا وضعیت سخت و توان فرسایی را به واسطه محدودیت‌های شغلی تجربه می‌کنند، بیش از پیش توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیسوادی و بازماندگی کودکان از تحصیل تبعات بدی برای جامعه دارد، افزود: اهتمام جدی تمامی دستگاه‌های متولی در خصوص فراهم کردن شرایط لازم برای تحصیل کودکان ساکن در مناطق حاشیه نشین و صعب‌العبور استان بسیار مهم است.

حیدری با بیان اینکه باید توجه ویژه‌تری به کودکان بازماندگان از تحصیل در استان داشت، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در این خصوص آمارهای مرتبط به این موضوع را رصد کنند تا اهتمام جدی تمامی دستگاه های متولی در خصوص فراهم کردن شرایط لازم برای تحصیل تمامی کودکان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: پوشش تحصیلی در گیلان نسبت به خیلی از استان‌های کشور بهتر است و ما می‌خواهیم هیچ کودکی از این پس از تحصیل محروم نماند.

پسران بیش از دختران جمعیت کودکان بازمانده از تحصیل را تشکیل می‌دهند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در پاسخ به این سوال که آیا بیشتر کودکان بازمانده از تحصیل را دختران تشکیل می دهند، گفت:از آنجاییکه که پسران در گیلان به منظور تامین اقتصاد خانوار بیش از دختران وارد چرخه کار می‌شوند می‌توان گفت که پسران بیشتر از دختران جزء کودکان بازمانده از تحصیل استان هستند.

به دستورالعمل مرتبط به ساماندهی کودکان کار و خیابان، ارائه خدمات از سوی دستگاه های اجرایی به ویژه در حوزه غربالگری سلامت، ایجاد سازوکارهای لازم برای ایجاد سامانه الکترونیکی رصد خدمات ارائه شده و اقدامات صورت گرفته، اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی خانواده کودکان کار و خیابان از سمت و سوی سازمان فنی و حرفه ای استان و همچنین ارائه خدمات مرتبط با پوشش بیمه‌ای خانواده‌های مذکور به عنوان مهمترین اقدام برای گسستن زنجیره فقر و همچنین ترک تحصیل کودکان و نوجوانان استان است.

حیدری با تأکید بر آمارهای موجود در حوزه موالید در استان، ضرورت توجه جدی به کودکان، به عنوان سرمایه های بی‌بدیل این استان را خواستار شد.

ارتقاء روز افزون کیفیت زندگی کودکان در خانواده‌های با سرمایه پایین

وی گفت:باید به  کودکان خانواده‌های با سرمایه فرهنگی و اجتماعی پایین، با هدف ارتقاء روز افزون کیفیت زندگی آنها و در نتیجه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی توجه کرد.

افزایش بی سرپناهان یکی از تبعات کرونا

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، با پرداختن به وضعیت متکدیان در استان، به شکاف های مختلف اقتصادی و فرهنگی و همچنین بحرانهای اجتماعی و اقتصادی موجود که بیشتر از هر چیزی آسیب های ناشی از بیماری کرونا موجبات تشدید آنرا فراهم آورده اشاره کرد و گفت: این امر زمینه را برای گسترش روزافزون متکدیان و بی سرپناهان که عمدتا از اقشار ضعیف اجتماعی می باشند فراهم ساخته است

حیدری با توجه به وجود مشکلات عدیده متکدیان ساماندهی شده در استان، لزوم توجه جدی به مسئله غربال‌گری، توسط هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان را بسیار مهم و ضروری دانست و به ایجاد یک سامانه الکترونیک ارجاع بین بخشی که بتوان بر اساس مشکلات و آسیب های  هر یک از متکدیان، نسبت به ارائه خدمات توسط دستگاه های اجرایی اقدام کرد، تأکید نمود.

ضرورت ارتقاء سطح سلامت کودکان خیابان

وی همکاری سازمانهای مردم نهاد را مهم دانسته و افزود: باهمکاری نهادهای دولتی و سازمانهای مردم نهاد وجلب مشارکت مردمی می توان موفق تر عمل کرد وسریع تر به نتیجه مطلوب رسید.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تصریح کرد: همه ما در مسیر بهبود شرایط زندگی افراد آسیب‌پذیر جامعه مسئول هستیم و نباید از هیچ تلاشی دریغ کنیم.

وی توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی را به ارتقاء سطح سلامت و کیفیت اقشار محروم جامعه و بخصوص کودکان خیابان و متکدیان جلب کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *