17:41 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • در نشست تخصصی کارگروه پدافند غیرعامل سازمان صمت گیلان مطرح شد:
    ادعای توسعه طلبی در گرو توجه به پدافند غیر عامل است

در نشست تخصصی کارگروه پدافند غیرعامل سازمان صمت گیلان مطرح شد:
ادعای توسعه طلبی در گرو توجه به پدافند غیر عامل است

به گزارش کیمیای شمال به نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ امین بابایی، معاون مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در نشست تخصصی پدافند غیر عامل سازمان صمت گیلان گفت: هر مبحثی که برای استان تهدید زا باشد قطعا شامل پدافند غیر عامل خواهد بود و باید به آن توجه جدی گردد.
معاون پدافند اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت: حساسیت پدافند غیر عامل زمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که کشوری مثل ایران، مورد تهدیدات و حملاتی که با استفاده از تجهیزات نوین الکترونیکی و تکنولوژی پیشرفته در حوزه سایبرنتیک و بایوسایبرنتیک صورت می گیرد، مقابله نموده و تمهیدات لازم را بیاندیشیم.
وی گفت: امروزه کشوری در جهان می تواند ادعای پیشرفت و توسعه داشته باشد که توجه خود را در مبحث پدافند غیر عامل معطوف نموده و به جوانب مختلف آن توجه داشته باشد.
وی افزود: در گذشته تهدیدات برای یک کشور از طریق تسخیر مرز آن کشور بود ولی امروزه این تهدید از طریق تسخیر مغزها و جنگ نرم در سطوح جهانی بوسیله ابزارهای پیشرفته و تکنولوژی های نوظهور می باشد و کشور هدف را دچار چالش می نماید که در قالب پدافند غیر عامل باید به مقابله با آن پرداخت.
معاون مدیر کل پدافند غیر عامل استان در خصوص حوادث چند روز گذشته بنزین اظهار داشت: از ۶ ماه پیش سردارغلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خطر حمله سایبری در زمینه های مختلف از جمله بنزین را به مسئولین مربوطه هشدار داده بود که متاسفانه توجه جدی به آن نشد و تمهیدات لازم برای مقابله با آن در نظر گرفته نشد و این موضوع اهمیت توجه به پدافند غیر عامل را نشان می دهد.
وی خاطر نشان کرد: هر حرکتی که در جهت تقویت و فراهم آوردن تمهیدات لازم در خصوص پدافند غیر عامل باشد نفع آن به خود مردم بر می گردد و متاسفانه یکی از مشکلات ما در استان و کشور اعتبارات کم در این زمینه است و ما برای بحران های مختلف حداقل ده برابر بودجه در نظر می گیریم و این در حالی است که برای پیشگیری از هر بحران که مربوط به پدافند غیر عامل است هزینه ی کمتری لازم است.
بابائی در پایان از تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل استان با در نظر گرفتن فرصت ها، چالش ها، بافت جمعیتی و … در استان خبر داد و افزود: انشا ا… با عملی شدن این طرح که بومی سازی شده است و متناسب با نیاز های استان در حوزه های مختلف است و نوید عملکرد خوب استان در مقابله با انواع تهدیدات را دارد.
لازم به ذکر است در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون امور بازرگانی سازمان صمت گیلان نیز در خصوص مصداق های عملی تهدیدات حوزه صمت استان گزارش و اقدامات خود را تشریح نمودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *