18:16 - May 9, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • فرماندار رشت در ستاد مدیریت بحران شهرستان ، تاکید کرد؛
    همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی باید با برنامه ریزی ، آمادگی لازم جهت مواجه شدن با هر گونه بحران احتمالی را داشته باشند

فرماندار رشت در ستاد مدیریت بحران شهرستان ، تاکید کرد؛
همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی باید با برنامه ریزی ، آمادگی لازم جهت مواجه شدن با هر گونه بحران احتمالی را داشته باشند

اختصاصی/کیمیای شمال – علی فتح اللهی در ستاد مدیریت بحران که در سالن جلسات فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: شرایط استان گیلان به جهت  اقلیمی،  آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی همواره آبستن حوادثی چون آتش سوزی ، زلزله ، سیل و … است به گونه ای که حتی  بعضی از این حوادث که بیشتر در مناطق کویری کشور مشاهده می شود مانند ریز گردها ، سال گذشته در استان گیلان نیز با آن مواجه شدیم . 

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ فرماندار رشت با تاکید بر اینکه باید با پیش بینی و آمادگی مانع وقوع بحران شویم، افزود: این نشان می‌دهد باید برای خیلی از مباحث نظیر سیل، خشکسالی، بارش برف و غیره از الان آمادگی کامل داشته باشیم.

وی با اشاره به بحث ماشین آلات افزود : در یک افق ۱۰ ساله به یک بانک اطلاعاتی ماشین آلات و تجهیزات نیاز داریم، تا عمر مفید تجهیزات بررسی شود، تلاش داریم از اعتبارات کمیته برنامه ریزی رقم‌هایی را برای تهیه ماشین آلات جدید در نظر بگیریم.

فتح‌اللهی بیان کرد: یکی از اولویت‌های بسیار مهم بحث باز نگهداشتن محورهای مواصلاتی به خصوص برای برطرف کردن مشکلاتی چون  برق ، آب ، گاز و..  است  .

شهرداران باید با آمادگی لازم جهت تقویت امکانات و  بررسی ضعف ها اقدام کنند تا در زمان بحران دچار چالش نشویم.

وی افزود : در اسرع وقت نسبت به رفع موانع و مشکلات اقدام شود.

فرماندار رشت در ادامه گفت : با افزایش سرما مصرف حامل‌های انرژی افزایش می‌یابد که باید مصرف بهینه را در دستورکار قرار دهیم و بخشداران حتما سوخت جایگزین برای نانوایی ها را مد نظر قراربدهند.

وی در ادامه افزود: باید برای حفظ و نگهداری پل‌ها نسبت به بازدیدهای دوره‌ای اقدام شود تا از تخریب آنها در مواقع سیل و بارندگی جلوگیری شود. همچنین مدیران مدارس آمادگی لازم برای برف روبی داشته باشند.

 همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی باید از اکنون برنامه ریزی کنند و آمادگی لازم جهت مواجه شدن با هر گونه بحران احتمالی را داشته باشند.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: باید همه با تمام توان و امکانات از حداکثر ظرفیت برای مدیریت بحران استفاده کنندو در مواقع وقوع بحران مدیران باید حضور فعال و میدانی داشته باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *