18:54 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس تامین اجتماعی شعبه لنگرود:
    فرهنگ سازی و آگاهی بخشی جامعه ؛ مانع از مغفول ماندن زنان خانه دار از پوشش های بیمه ای است

رئیس تامین اجتماعی شعبه لنگرود:
فرهنگ سازی و آگاهی بخشی جامعه ؛ مانع از مغفول ماندن زنان خانه دار از پوشش های بیمه ای است

رشت/کیمیای شمال – انواع پوشش های بیمه ای برای یکایک اعضای خانواده ، در نشست مسئولین تامین اجتماعی و مشاوران امور بانوان دستگاهها و ادارات و همچنین فعالان اتحادیه آرایشگران زن شهرستان لنگرود تشریح گردید .

علی پوروصله کار رئیس تامین اجتماعی شعبه لنگرود در این نشست با بیان اینکه ۵۸ هزار نفر از جمعیت ۱۴۲ هزار نفری شهرستان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند این میزان را کمی بیشتر از ۴۰ درصد برشمرده و افزود : انواع پوشش های بیمه ای بگونه ای است که امکان برخورداری برای یکایک اعضای خانواده فراهم است .

وی با اشاره به اینکه ۴۸/۲ درصد از جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل میدهند اذعان داشت : علیرغم نسبت تقریباً نزدیک این گروه با جمعیت مردان ، متاسفانه تنها ۱۹ درصد از بیمه شدگان اصلی تحت پوشش را زنان تشکیل میدهند بطوری که از ۱۹۰۰۰ بیمه شده اصلی شهرستان نزدیک به ۳۷۰۰ نفر زن هستند .

رئیس تامین اجتماعی شعبه لنگرود با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۵۰ نفر یعنی ۳۰ درصد از بیمه شدگان جامعه بانوان شهرستان را زنان خانه دار تشکیل میدهند اظهار داشت : هدف از این نشست تشریح و آگاهی بخشی و تلاش برای توسعه و گسترش این پوشش بوده و معتقدیم که مغفول ماندن سهم زنان خانه دار از پوشش های بیمه ای با اشاعه فرهنگ آن در جامعه و نزد حانواده ها بعنوان حقی برای این قشر زحمتکش باید جبران گردد .

وی با اشاره به اینکه با توجه به فرهنگ بالای زنان گیلانی ، استان ما در زمره پیشتازان این بیمه در سطح کشور است خاطر نشان ساخت هنوز بخش عمده ای از بانوان خانه دار نه تنها از این امکان برای تامین آتیه و ایجاد امنیت خاطر خود در آینده برخوردار نیستند بلکه حتی از وجود چنین تمهیداتی نیز بی خبرند که رسالت ما آگاهی بخشی و تنویر افکار برای بهره مندی از تعهدات و خدمات فراهم شده در قالب انعقاد بیمه های زنان خانه دار است .

علی پوروصله کار با اشاره به اینکه زنان محور خانواده تلقی شده و هرگونه آسیب یا نگرانی در آنها آثارش در خانواده بروز مینماید افزود : بحث بیمه های تامین اجتماعی یکی از ابزارهایی است که میتواند سبب کاهش دغدغه ها و ایجاد امنیت روانی و آرامش خاطر برای یک زن گردد و نگرانی او را از بابت نداشتن درآمدی مستقل برای خود در سالهای سالمندی مرتفع نموده و با به این ترتیب با اطمینان از دریافت بازنشستگی ماهانه از آسایش برخوردار گردد .

رئیس تامین اجتماعی شعبه لنگرود با بیان اینکه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی از ارکان اصلی تحقق این مهم میباشد اظهار داشت : هرچقدر این فرهنگ بیشتر نهادینه گردد ثمرات و نتایج آن بیشتر سبب کاهش آسیبها به خانواده و جامعه میگردد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بیمه هزینه نبوده و بمنزله یک سرمایه گذاری برای ساختن فردایی بهتر است به مقوله بیمه های دانشجویی و مشاغل آزاد برای فرزندان اشاره نموده و اذعان نمود : در راستای عملیاتی نمودن مفاد بند یک قانون تامین اجتماعی که به صراحت ماموریت این سازمان را تعمیم و گسترش پوشش های بیمه ای برای اقشار مختلف عنوان میکند بسته فراگیر بیمه خانواده ایرانی ، ارائه شده توسط تامین اجتماعی ، تمامی افراد بالای ۱۸ سال خانواده را تحت عنوان های مختلفی همچون صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، زنان خانه دار و دانشجویان ، … در برگرفته و پوشش میدهد .

در پایان این نشست ضمن مقایسه بیمه های اجتماعی با بیمه های تجاری و ویژگی ها ، وجه تمایز و برتری پوشش های تامین اجتماعی و اعلام انواع نرخها و قیمت هر یک در سالجاری ، به سوالات حاضرین پاسخگوئی گردید .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *