07:13 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

مرکز غربالگری سرطان غرب گیلان در تالش راه اندازی می شود

رشت/کیمیای شمال – معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با حضور درشهرستان تالش ، از ️مقدمات راه اندازی مرکز غربالگری سرطان غرب گیلان در این شهرستان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) : دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بهداشتی دانشگاه با حضور در شهرستان تالش ، طی بازدیدی از ساختمان قدیمی بیمارستان شهید نورانی که به منظور استقرار مرکز غربالگری سرطان آماده سازی شده است، اظهار داشت : اقدامات لازم برای تجهیز و راه اندازی مرکز غربالگری سرطان در تالش در حال بررسی و انجام‌ است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت مرکز غربالگری سرطان در غرب استان، گفت : حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت کل استان گیلان در شهرستان های تالش، رضوانشهر، ماسال و آستارا ساکن هستند و در غرب گیلان مرکز غربالگری سرطان وجود ندارد که راه اندازی این مرکز، می تواند جمعیت قابل توجهی از هم استانی ها را در غرب گیلان پوشش دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش نیز با بیان اینکه راه اندازی مرکز غربالگری سرطان در این شهرستان می تواند مشکل بسیاری از بیماران منطقه را از لحاظ طی مسافت رفع کند ، اظهار داشت : راه اندازی مرکز غربالگری در تالش در شناسایی به موقع بیماران، پیشگیری از پیشرفت بیماری و درمان به موقع آنها بسیار تاثیرگذار است.
دکتر بختیار حیدرنیا در پایان یادآور شد : با راه اندازی این مرکز در شهرستان تالش، دستگاه های ماموگرافی و کلونوسکوپی نیز برای ارائه خدمات به مردم مستقر می شود تا خدمات بهتری به ساکنان منطقه غرب گیلان ارائه شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *