08:40 - May 16, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رئیس شورای شهر رشت : اعضای شورا به وظایف و تکالیف خود آشنا هستند/
    شورا حافظ منافع مردم و ناظر بر عملکرد شهرداری است

رئیس شورای شهر رشت : اعضای شورا به وظایف و تکالیف خود آشنا هستند/
شورا حافظ منافع مردم و ناظر بر عملکرد شهرداری است

اختصاصی/کیمیای شمال – محمد حسین واثق کارگر نیا ، رئیس شورای شهر رشت در چهاردهمین جلسه شورا  که عصر امروز با حضور اعضای شورا برگزار شد گفت: روز گذشته برای دومین بار به همراه تعدادی از اعضای شورا و جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت به جهت رفع مشکل شیوه نامه ساماندهی زمین های نسقی در دیوان عدالت اداری حاضر شدیم.

 به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ وی با اشاره به اینکه  در مورد شیوه نامه از قبل تصمیم گرفته شده بود افزود : ما به جهت وظیفه ای که در قبال مردم داریم در این جلسه حضور پیدا کردیم.

رئیس شورای رشت با اشاره به خلا قانونی که در ارتباط با صدور سند برای زمین های نسقی وجود دارد گفت : مردم مچبورند در زمین های نسقی ساخت و ساز انجام بدهندچون اداره ثبت برای عرصه های فاقد اعیانی  سند صادر نمی کند.

مردم مجبورند ساخت و ساز انجام بدهند تا بتوانند سند بگیرند

وی افزود: ما در دیوان اعلام کردیم که  به دنبال این هستیم یک کار غیر قانونی را قانونی کنیم تا ساخت و سازها به صورت قانونی انجام شود.

کارگرنیا در ادامه افزود: علی رغم تلاش و زحمات شورا و شهرداری در تنظیم شیوه نامه در ۴ حوزه که مهم ترین آن صدور سند بود که متاسفانه رد شد و تنها راهکار ما این است که با مجمع نمایندگان استان مسائل را مطرح کنیم تا این مسائل به صورت ریشه ای بررسی شود.

رئیس شورای رشت به بحث خدمات شهرداری پرداخت و گفت : یکسری مسائل باعث اختلال در خدمات به مردم می شوند مانند خاموشی پارک ها که درشب برای شهروندان مشکل ایجاد میکند و اینگونه مسائل خوشایند دستگاه خدمات رسان نیست.

وی گفت: از شهردار تقاضا دارم در اسرع وقت لیست کامل مطالبات شهرداری از کلیه سازمانهای بدهکار را اعلام و اقدام عملی انجام دهد چون نمی خواهیم اختلالی برای دستگاههای خدمات رسان به مردم ایجاد شود.

وی به دو مساله مهم اشاره کرد و گفت : اولین مساله دخالت اعضای شورا در انتصابات مدیران شهرداری است که از همین جا به مردم عرض می کنم که شورا به وظایف و تکالیف خود کاملا آشنا است و مطمئنا دستگاهی که وظیفه نظارت بر عملکرد مجموعه شهرداری را دارد هیچ وقت از وظایف خود تخطی نخواهد کرد و می دانیم که نباید به طور مستقیم در امور اجرایی دخالت کنیم .

وی با اشاره به اینکه شورا حافظ منافع مردم  و ناظر بر عملکرد شهرداری است افزود: سعی می کنیم به شهرداری مشاوره بدهیم چون نمی خواهیم بنشینیم و ببینیم که افراد ضعیف و ناتوان برای مسند مدیریت انتخاب شوند و بعد از ناکارآمدی دست به انتقاد بزنیم.

ما قبل از مصیبت به درمان فکر می کنیم و مشاوره می دهیم و هرگز مستقیم کسی را معرفی نمی کنیم چون وظیفه ما نیست.

کارگرنیا گفت: موفقیت شورا در موفقیت شهردار است و شهرداری موفق است که همراهی شورا را داشته باشد.

وی تاکید کرد : ما شریک عملکرد شهرداری هستیم و حتما کمک خواهیم کرد.

کارگرنیا : ما شفاف سازی را الگوی خود کرده ایم

وی به مطلب دوم که در چند پایگاه خبری بازتاب داشت مبنی بر اینکه ما ماهانه چندین میلیون تومان برای غذای شورا هزینه میکنیم  اشاره کرد و افزود : بنده شهادت می دهم در طول این سه ماه مانند شعب ابی طالب سپری کردیم و حتی یک پرس غذای گرم به اعضای شورا ندادیم و فقط تعدادی از کارکنان که نیروی شهرداری هستند و تا شب مشغول کارند نهارشان توسط شهرداری تامین می شود .

وی تاکید کرد : ما در این شورا به دنبال از بین بردن ریخت و پاش ها هستیم و اقدام عملی را از خودمان آغاز می کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *