21:41 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • در راستای تحقق شعار راهبردی سال ۱۴۰۰ صورت گرفت؛
    بازدید استاندار گیلان به همراه مدیرکل حفاظت محیط زیست از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت

در راستای تحقق شعار راهبردی سال ۱۴۰۰ صورت گرفت؛
بازدید استاندار گیلان به همراه مدیرکل حفاظت محیط زیست از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت

رشت/کیمیای شمال – کارگروه رفع موانع تولید گیلان امروز به جای پشت در‌های بسته اتاق جلسات، در شرکت «پایا مدرن کاسپین» «شرکت گیلان بسپار» و بین تولیدکنندگان برگزار شد.

 به گزارش کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ؛ استاندار به اتفاق مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان و جمعی از مدیران استان با حضور در شرکت صنایع کاغذ سازی «گیلان بسپار» و شرکت قطعات خودروی «پایا مدرن کاسپین» به طور میدانی در جریان ظرفیت‌های تولیدی و اشتغالزایی این واحد‌ها قرار گرفت.
اسدالله عباسی همچنین نشست رفع موانع تولید را در محل شرکت «پایا مدرن کاسپین» برگزار کرد و عمده‌ترین مشکلات و چالش‌های آنان را در حوزه‌ی بازار فروش، محدودیت نقدینگی و وصول طلب‌های آنان پیگیری کرد.
استاندار در این نشست بر ضرورت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا برای بازیافت کاغذ و بازگشت آن به چرخه‌ی تولید تاکید کرد و افزود: شهرداران و متولیان اجرایی موظفند طرح تفکیک زباله از مبدا را هر چه سریع‌تر اجرا کنند.
وی همچنین با بیان اینکه کارخانه کاغذ سازی «گیلان بسپار» آماده است کاغذ‌های بازیافتی را کیلویی ۶ هزار تومان و کاه و کلش شالیکاران را کیلویی ۲ هزار تومان خریداری کند، اضافه کرد: تحقق این هدف مهم که علاوه بر تامین نیاز صنعت کاغذسازی ، از حجم زباله‌های تولیدی استان می‌کاهد، نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ست.
اسدالله عباسی در ادامه در ارتباط تلفنی با مدیر عامل خودروسازی سایپا ، زمینه‌ی پرداخت ۶۵۰ میلیون تومان از طلب ناشی از فروش شرکت «پایا مدرن کاسپین» را فراهم کرد.
شرکت «پایا مدرن کاسپین» قطعات مربوط به اکسل، دسته موتور و لاستیک جلوبندی خودرو‌های شرکت سایپا و ایران خودرو را تامین می‌کند و با ۳۶۰ نیروی کار قادر است سالانه ۲۰ میلیون قطعه تولید کند.
شرکت کاغذ سازی «گیلان بسپار» نیز با ۹۰ نیروی کار، سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن کاغذ را از طریق کاغذ‌های بازیافتی تولید می‌کند.
دکتر ساسان کفایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در این بازدید و نشست،اجرای ضوابط محیط زیست را ‌خط قرمز این اداره کل بیان کرد  و افزود از این منظر توسعه پایدار و متوازن به عنوان اصل کلیدی در حوزه آمایش سرزمین و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست و صنعت از یکدیگر جدا نیستند و در این حوزه آماده همکاری و مشورت بیشتر با بخش صنعت هستیم، خاطرنشان کرد: در خصوص موضوعات مربوط به پساب واحدهای صنعتی و سیستم تصفیه آن‌ها انتظار برنامه‌ریزی بهتر و بیشتر از مسئولان مربوطه داریم و حفظ سلامت مردم و محیط زیست استان ، خط قرمز اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان محسوب می گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *