11:32 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • فرماندار رشت در نشست با مدیران بیمه تأمین اجتماعی شهرستان، مطرح کرد؛
    فرهنگ داشتن بیمه را در جوامع روستایی تقویت کنیم

فرماندار رشت در نشست با مدیران بیمه تأمین اجتماعی شهرستان، مطرح کرد؛
فرهنگ داشتن بیمه را در جوامع روستایی تقویت کنیم

رشت/کیمیای شمال – فرماندار رشت نقش اعتماد سازی در جامعه علی الخصوص در میان روستاییان را برای استفاده از خدمات بیمه مورد تأکید قرار داد و گفت : دهیاران با اعتماد سازی و ملموس نمودن خدمات بیمه به روستاییان، انگیزه حضور آنان را برای استفاده از بیمه را افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از فرمانداری شهرستان رشت؛ علی فتح اللهی امروز در نشست با مدیران بیمه تأمین اجتماعی شهرستان رشت، اظهار داشت: از آیتم‌های مهم در جوامع پیشرفته و در حال توسعه، فراوانی و گستردگی بیمه است که یک رکن اساسی و تأثیرگذار در توسعه هر کشوری است‌.

وی افزود: گستردگی و توسعه بیمه سبب می‌شود که میزان یارانه در نظر گرفته شده علی الخصوص برای آن سطح از جامعه که با شرایط سختی روبرو هستند افزایش یابد و امنیت خاطر خانواده‌ها تأمین شود که این رویکرد نیازمند زیرساخت‌هایی است که رسیدن به آن از طریق آسیب‌شناسی و بررسی دقیق از وضع جامعه ممکن خواهد شد.

فتح اللهی با بیان اینکه تصمیمات باید با موقعیتی که در کف جامعه وجود دارد متناسب باشد تا ما را به هدف برساند، گفت: بر کسی پوشیده نیست که با وجود بیمه آسودگی خاطر ایجاد می‌شود و اگر ما بتوانیم بیمه را فراگیر کنیم و برسیم به اینکه «بیمه یک هزینه نیست و یک سرمایه‌گذاری است» آنگاه آرامش در سطح  جامعه افزایش می‌یابد.

وی سختی‌های فعالیت در حوزه بیمه با وجود مشکلات اقتصادی در سطح جامعه را برشمرد و گفت: اقتصاد خانواده نقش بسیار تأثیرگذاری در تصمیم گیری و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در حوزه بیمه دارد که با وجود مشکلاتی که در سطح جامعه از لحاظ اقتصادی وجود دارد تبیین مزایای بیمه و گسترش آن نیز کار بسیار سختی است.

فرماندار رشت نقش اعتماد سازی در جامعه هدف به ویژه در حوزه روستایی برای استفاده از خدمات بیمه را مورد تأکید قرار داد و گفت: متأسفانه استقبال کشاورزان به بیمه کشاورزی به دلیل برآورده نشدن انتظاراتشان در حال کاهش است و دلیلش آنست که به آنچه گفته شد عمل نشد و به نوعی اعتماد از بین رفت که نتیجه اثرات منفی آن، فشار بیشتر بر روی دولت است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه باید فرهنگ قرار گرفتن تحت پوشش بیمه را در جوامع روستایی تقویت کنیم از بخشداران خواست تا با همراهی دهیاران، ساز و کاری برای این هدف فراهم آورده و با اعتماد سازی و ملموس نمودن خدمات بیمه به روستاییان انگیزه حضور آنان را برای استفاده از بیمه را افزایش دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *