21:42 - May 18, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

پرستاری آمیختن طبابت جسم است با طبابت روح

رشت/کیمیای شمال – مسوول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، هم زمان با سالروز میلاد فرخنده حضرت زینب (س) و روز پرستار، با ارسال پیامی ضمن تبریک این روز، پرستاری را آمیختن طبابت جسم با طبابت جسم دانست.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی پیامی روز پرستار را تبریک گفت:

متن این پیام به شرح ذیل می باشد :

بسم الله الرحمن الرحیم

پرستاران هم – چه زن و چه مرد – قدر خودشان را بدانند و این حرفه را مقدس بشمارند. هر حرکت انسانى یک پرستار براى بیمار، یک حسنه است و کمکى است به انسانى محتاج کمک؛ آن هم در شرایطى حساس. پرستارى، در کنار طبابت و هم‌وزن طبابت است.

(مقام معظم رهبری )

وقتی نام حضرت زینب (سلام الله علیها) به میان می‌آید بی‌شک واژه صبر و بردباری به ذهن می‌آید و شخصیت او تجسم صبر خدایی است،
چه فلسفه زیبایی در نام‌گذاری روز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و نام‌گذاری این روز به نام «روز پرستار» دیده می‌شود؛ پرستار کسی است که کمک روحی و هم جسمی به بیمار می‌کند و این بالاترین عبادات است.
پرستاری آمیختن طبابت جسم است با طبابت روح؛ روشن نگه داشتن چراغ حیات بیمار است و درخشان کردن خورشید ایمان و اعتمادش به زندگی؛ برای همین است که پرستاری هنر است و تخصص.
اینجانب در آستانه ولادت با سعادت یگانه الگوی پرستاری حضرت زینب کبری (س) با ادای احترام و ابراز صمیمانه ترین سلام و درود به همه عزیزان کادر درمان بالاخص پرستاران ملائک سیرت، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های مجدانه و اهتمام سخت‌کوشانه پرستاران عزیز، روز خجسته پرستار را به جامعه شریف پرستاری تبریک عرض می نمایم؛ بدین‌وسیله از همه دست‌اندرکاران نظام سلامت، علی الخصوص پرستاران دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در این روزهای سخت مبارزه با ویروس منحوس کرونا با مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی و باتحمل سختی‌ها و دوری از خانواده به هموطنان خود، خدمت‌ می رسانند، به‌نوبه خود سپاسگزاری می‌کنم و از درگاه خداوند متعال، سلامتی و بهروزی همه عزیزان را مسالت می نمایم.

علی اسماعیلی

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *