15:16 - April 28, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

بستری های روزانه مبتلا به کرونا در رشت به ۲۴ نفر کاهش یافت

رشت/کیمیای شمال – جانشین ستاد کرونا شهرستان رشت گفت: بستری های روزانه مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان رشت به ۲۴ نفر کاهش یافت.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا ؛ نادر خوارزمی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت اظهار داشت: مجموع بستری های مبتلا به کرونا شهرستان رشت در بیمارستان ها به ۹۹ نفر رسیده که نسبت به هفته گذشته ۶ نفر کاهش یافته است.

وی با تشریح اقدامات واکسیناسیون در شهرستان رشت افزود: تاکنون ۷۴۳ هزار نفر شامل ۸۸ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال دز یک و ۶۷۴ هزار و ۵۴ نفر معادل ۷۹.۷ درصد دز دوم واکسن کرونا را در این شهرستان دریافت کرده اند ضمن اینکه دز سوم به ۳۷ هزار نفر تزریق شده است.

خوارزمی  با اشاره به آغاز محدودیت های هوشمند در کشور خاطرنشان کرد: این محدودیت ها در شهرستان رشت نیز آغاز شده که در اجرای آن به افرادی که واکسن نزده اند، خدمات اجتماعی ارائه نمی شود.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا در مناطق مختلف شهرستان رشت در حال انجام است، اضافه کرد: در زمان حاضر، ۲۱۱ مرکز واکسیناسیون در این شهرستان فعال بوده که از این تعداد ۱۸۵ مرکز روستایی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

فرماندار رشت با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای قطع و انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت توصیه های بهداشتی در کنار واکسیناسیون همچنان مورد تاکید کارشناسان و متخصصان پزشکی است.

شهرستان رشت هم اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

بر اساس آخرین ارزیابی نرم افزار ماسک املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر و تالش در رنگ بندی آبی کرونایی و رودسر، رودبار و آستارا در وضعیت زرد قرار دارد.

گیلان با ٢ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

شهرستان رشت مرکز استان گیلان با ٨٨١ هزار و ۲۱۴ نفر جمعیت در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *