08:48 - May 4, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

۵ کوره زغال گیری در آستانه اشرفیه تخریب شد

رشت/کیمیای شمال – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: کوره های زغال‌گیری غیرمجاز (تولید زغال) در هفته جاری با دستور مقام محترم قضایی در روستاهای سالستان و کیسم آستانه اشرفیه تخریب شد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ؛ رضا زمانی اظهار داشت:  این کوره ها که بصورت غیر مجاز  در حال فعالیت بودند توسط گشت  مشترک اداره محیط زیست و امور آب شهرستان  ، نیروی انتظامی  شناسایی و با حکم قضایی تخریب شدند.
وی عنوان کرد: طرح برخورد با کوره های غیرمجاز طی هفته گذشته به شکل جدی آغاز شده که در مرحله اول ۵ کوره زغال با دستور قضایی تخریب شد.
زمانی  افزود: ،  کوره‌های غیرمجاز زغال گیری با انتشار مستقیم دود و گازهای سمی در روستاها و مناطق مسکونی  موجب آلودگی هوا در سطح این منطقه شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه افزود  حفر و احداث  کوره‌ها در اراضی ملی و کشاورزی  وحریم رودخانه علاوه بر تصرف و تغییر کاربری موجب تخریب شدید محیط زیست می شود.
وی تاکید کرد: عملیات پاکسازی و تخریب کوره‌های زغال سازی  علاوه براینکه در حرایم قانونی منابع آب بوده به لحاظ ایجاد آلودگی شدید هوا و منابع آب و خاک موجبات آلودگی محیط زیست و تهدید سلامتی سکنه همجوار را فراهم می آورد که با اقتدار انجام شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *