16:32 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • رییس انجمن صنایع فولاد و محصولات فلزی گیلان:
    صنعت و معدن بخش اصلی اقتصاد است

رییس انجمن صنایع فولاد و محصولات فلزی گیلان:
صنعت و معدن بخش اصلی اقتصاد است

رشت/کیمیای شمال – رییس هیات مدیره انجمن صنایع فولاد و محصولات فلزی گیلان در مراسم تقدیر از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی و حامیان حقوق مصرف کنندگان استان، با تشریح برخی از مشکلات واحدهای تولیدی، گفت: به منظور حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی ضروری است تا نرخ سود تسهیلات تا حد امکان کمتر شده تا محصولات به قیمت تمام شده و ارزان تر به مصرف کننده ارایه گردد.
به گزارش کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ، ابراهیم فتح گر افزود: درحال حاضر بیشتر نقدینگی مردم به سمت سپرده گذاری در بانکها که تضمینی و به دور از مالیات است، هدایت شده، درحالی که تولید کننده مجبور به پرداخت سود وام و درصورت دیرکرد جریمه و حتی قبول ریسک آن است.
وی با درخواست از دولت برای تغییر رویکرد در بخش مالیات و تامین اجتماعی، گفت: دولت نباید به عوارض گمرک و دریافت آن نگاه درآمدی داشته باشد و باید از آن به عنوان ابزار پیشرفت استفاده کند.
وی با تاکید بر مساعدت از بخش تولید و کارآفرینی؛ ادامه داد: ضمن همکاری دستگاههای مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت، روسای سه قوه نیز با وحدت رویه و بازبینی مقررات، تحولات را به نفع تولید هدایت کنند.
رییس هیات مدیره انجمن صنایع فولاد و محصولات فلزی گیلان گفت: همچنین دولت باید باتوجه به مشکل تهیه مواد اولیه بخصوص در فولاد، تفاوت قیمت کالاها با قیمت جهانی آن، مشکلات نوسان بورس، افزایش قیمت حامل های انرژی و … در قبال مذاکرات برجامی نیز سیاست روشن برای پایداری قیمت ارز و جلوگیری از افزایش قیمت آن داشته باشد.
فتح گر تاکید کرد: صنعت و معدن بخش اصلی اقتصاد، بهبود وضعیت کسب و کار و پایه و اساس یک جامعه بوده و لازمه رسیدن به اقتصاد جهانی تا الگوی مناسب ضمن حفظ سرمایه گذار داخلی، زمینه برای جذب سرمایه گذار خارجی است.
وی در پایان از برگزاری اولین نمایشگاه فولاد، متالوژی و صنایع وابسته دی ماه امسال در مکان نمایشگاهی استان خبرداد.
در پایان این مراسم که رئیس مجمع نمایندگان گیلان، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد استانی و جمعی از فعالان صنعتی و تولیدی گیلان حضور داشتند، از ۱۳ شرکت و واحد تولیدی برتر استان در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان تقدیر و قدردانی شد.
این شرکت ها شامل شرکت تیمن – شرکت کاسپین تامین- شرکت تولیدی شکوه نادی- شرکت تولیدی ستاره نادی- گروه صنعتی نگین نادری- گروه صنعتی نوشینه ساغر- صنایع غذایی کامپوره خزر- شرکت سیمان خزر- شرکت نوین بافان پرنگ- شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان- شرکت لوازم طبی ایران- شرکت آبانگان مهر ایرانیان و شرکت تولیدی آرد آذر گندم بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *