10:25 - May 20, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:
    نخبگان جامعه ایثارگری ، ایثار و از خود گذشتگی ، مقاومت و ایستادگی را در مکتب پدران خود آموختند+فیلم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:
نخبگان جامعه ایثارگری ، ایثار و از خود گذشتگی ، مقاومت و ایستادگی را در مکتب پدران خود آموختند+فیلم

اختصاصی/ کیمیای شمال – عبدالله پاکاری در آیین رونمایی از نشریه سراسری یاران، ویژه سردار شهید قلی پور و آیین اختتامیه رویداد ملی استارت آپ های شاهد و ایثارگر گفت: ما امروز میزبان گروهی هستیم که ایثار و از خود گذشتگی ،مقاومت و ایستادگی را در مکتب پدران خود آموختند و امروز با شایستگی و با کسب علم و دانش ، به عنوان نخبگان جامعه ما صاحب اثر و افتخار در عرصه های مختلف به ویژه علمی هستند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ وی افزود: ایثارگران و فرزندان شاهد و ایثارگر با وجود محدودیت ها و مشکلات در اثر لیاقت و پشتکارخود، علاوه بر دفاع و ایستادگی در مقابل هجمه ها و ایثار جهت حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه همواره پیشرو بوده اند و در عرصه های فرهنگی ، اجتماعی و اجرایی و علمی ، منشا تولید اثر و مفید برای اعتلای جامعه هستند.

عبدالله پاکاری گفت : تجلیل از این گروه عزیزان نخبه باعث ایجاد الگو هم برای جامعه ایثارگری و همچنین برای همه اقشار جامعه است.

وی تاکید کرد : ما هرچقدر بتوانیم چنین برنامه‌های هایی را بیشتر برگزار کنیم می توانیم ظرفیت ، لیاقت و شایستگی نخبگان ایثارگر را به معرض نمایش بگذاریم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خاطرنشان کرد : این برنامه ماحصل تلاش پنج ماهه همکاران ما دراستان گیلان و با هدایت و حمایت های اداره کل دانشجویان ،دفتر دانش پژوهان  و تشکل های ایثارگری است.

وی افزود: از همه ایثارگران نخبه که در برنامه خودشان شرکت کردند و طرح های خود را ارایه کردند و همدلی و همراهی خوبی داشتند نیز تشکر ویژه می کنم .

امیدواریم مجموعه این اقدامات گامی در جهت تفهیم ظرفیت عظیم ایثارگران عزیز به خصوص در حوزه علمی و ایده های نو باشد و در نهایت باعث رشد و شکوفایی نظام مقدس و کشور عزیزمان شود.

دکتر نریمانی مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: استان شهید پرور گیلان یک استان نخبه پرورو سر آمد است  ، در حقیقت نخبه ترین و  هنرمند ترین انسانها شهدای ما بودند .

وی گفت : در تعریف نخبه به کسی می گوییم که در حقیقت در زمان خود وظیفه خود را درست تشخیص دهد و در بحث ادای دین و وظیفه خود پیشتاز باشد .

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اکثر کشورهای توسعه یافته در تاریخ خودجنگهای خانمان سوزی داشتند اما از آن به عنوان موتور محرکه و اقدام ملی  با تکیه بر منابع انسانی به عنوان انسجام ملی و بسیج ظرفیت ها استفاده کردند و توانستند به توسعه دست یابند.

وی یادآورشد: اگر امروز نیز از ظرفیت ایثارگران و فرزندان شاهد و ایثارگر به درستی استفاده شود به توسعه دست خواهیم یافت .

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم در حوزه منابع انسانی و جوانان مستعد وجود دارد، خاطرنشان کرد: می توان با استفاده از ظرفیت های فرزندان شاهد و ایثارگر به عنوان‌ نیروی انسانی مستعد و توانمند به شاخص های توسعه ای دست یافت.

وی تصریح کرد: در زمینه آموزش ها و پژوهش های فرهنگی ، شرکت های استارت آپ می توانند در افزایش سرمایه اجتماعی تحت عنوان اعتماد و شفاف سازی و ارتباط بین مردم و دولت فعالیت کنند.

نریمانی با بیان اینکه زمینه پژوهش باید در بنیاد شهید افزایش یابد ، اظهار داشت : ما باید در جامعه هدف ، بنیاد شهیدی داشته باشیم که به مقوله ای تحت عنوان “ما” برسیم ، بنیاد شهید متعلق به جامعه ایثارگران است و شرکت های دانش بنیان با تولید علم و دانش می توانند زمینه نزدیک شدن جامعه ایثارگران را فراهم کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهادت موثرترین ارتباط هستی است ، تاکید کرد :  سبک زندگی شهدا تبعیت از ولایت فقیه است و امید داریم در زمینه  خوداشتغالی ، خوداتکایی ونقش آفرینی و مشارکت خود ایثارگران برای خدمت به جامعه ایثارگری موفق باشیم و در حقیقت این یک الگویی باشد از یک مردم سالاری دینی.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *