11:46 - April 29, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

جولان چوکا در صدر جدول؛ افزایش فاصله سپیدرود با صدرنشینان

رشت/کیمیای شمال – هفته دهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته دوم کشور به پایان رسید که طی آن، چوکا با برتری برابر حریفش همچنان در صدر جدول باقی ماند اما سپیدرود با تساوی خانگی، از تیمهای صدرنشین فاصله گرفت.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، در جریان این مسابقات و در گروه اول، تیم سپیدرود رشت در یک دیدار خانگی مقابل شهرداری بندرعباس قرار گرفت که در نهایت مقابل حریفش به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت.

سپیدرودی ها که چند هفته‌ای است مالک جدید را در راس باشگاه خود می بینند و همچنین با این تغییر، بخشی از مشکلات مالی این تیم برطرف شده، اما این تیم در چند دیدار اخیرش نتوانسته نتایج خوبی را کسب کند و مقابل شهرداری بندرعباس نیز علیرغم همه تلاشی که بازیکنان انجام دادند، به نتیجه مساوی صفر بر صفر دست یافت.

سرخپوشان رشتی هم اینک با کسب ۱۴ امتیاز از ۱۰ بازی در مکان هشتم جدول رده‌بندی قرار دارد و این در حالی است که شهرداری بندرعباس نیز با یک بازی کمتر و همین تعداد امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر بالاتر و شهدای زرکان نیز با ۱۴ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سپیدرود، در رتبه نهم جدول قرار دارند.

این نماینده گیلان با کسب نتیجه مساوی خانگی برابر شهرداری بندرعباس، فرصت نزدیک شدن به تیمهای صدرجدولی را از دست داد و با توجه به اینکه فقط سه هفته تا پایان دور رفت این مسابقات باقی مانده، با توجه به اختلاف امتیاز سپیدرود با تیمهای صدرجدولی، بعید است که این تیم در پایان دور رفت صدرنشین شود.

هم اینک فاصله سپیدرود با چوکا که در صدر جدول قرار دارد، هشت امتیاز است و از سوی دیگر تیمهای دوم و سوم جدول نیز، ۱۹ امتیازی هستند و پنج امتیاز بیشتر از سپیدرود دارند که به همین دلیل قرار گرفتن این نماینده گیلان جزو سه تیم برتر گروه خود تا پایان دور رفت ، کار بسیار سخت و دشواری است.

به هرحال هم اینک شرایط مدیریتی در باشگاه سپیدرود نسبت به چند سال اخیر بسیار مناسبتر است و طرفداران پرشمار این تیم انتظار دارند که کادرفنی و بازیکنان با قدرت بیشتر به کار خود ادامه داده و با کسب نتایج مطلوب، یکی از مدعیان صعود به رقابتهای لیگ دسته اول باشند.

این در حالی است که سپیدرود سه فصل پیش در رقابتهای لیگ برتر، ۲ فصل پیش در رقابتهای لیگ دسته اول و فصل گذشته در لیگ دسته دوم حضور داشت و با توجه به اینکه این تیم سابقه حضور در رقابتهای لیگ برتر را دارد، مسئولان باشگاه می‌توانند با تقویت تیم خود در دور برگشت، نتایج ارزنده‌ای را کسب و به لیگ دسته اول صعود کنند.

چوکا صدرنشین مطلق 

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده گیلان در رقابتهای لیگ دسته دوم که با سپیدرود در گروه اول این مسابقات قرار دارد، تاکنون نتایج بسیار خوبی را کسب کرده و یکی از امیدهای صعود به رقابتهای لیگ دسته اول است.

چوکایی‌ها که فصل گذشته در رقابتهای لیگ دسته اول حضور داشته و در نهایت به لیگ دسته دوم سقوط کردند، قبل از آغاز مسابقات فصل جاری، چند بازیکن موثر جذب کردند و هم اینک شرایط این تیم در جدول رده‌بندی مناسب است.

همچنین مدیران باشگاه چوکا با علی نظرمحمدی مربی نام آشنا و جوان استان گیلان نیز به توافق رسیدند و هم اینک این مربی بومی تیم چوکا را در رقابتهای لیگ دسته دوم هدایت می کند که تاکنون نیز به همراه تیمش نتایج خوبی را کسب کرده است.

از سوی دیگر با توجه به آماده‌سازی ورزشگاه پوریای ولی تالش که چند هفته ای است پذیرای بازهای خانگی چوکا شده است، دیگر نقطه مثبت این تیم است چون  این امر باعث می‌شود تا چوکایی ها در این ورزشگاه نتایج بهتری را کسب کنند.

زمانی که چوکا در رقابتهای لیگ برتر حضور داشت، در بازی‌های خانگی خود برابر تیمهای قدرتمند و معروف کشور به نتیجه مساوی و یا پیروزی می‌رسید و به همین دلیل ورزشگاه خانگی چوکا به قلعه عقابها معروف شد.

تیم چوکا در هفته دهم نیز در یک بازی خارج از خانه رو در روی تیم آبی پوشان تهران قرار گرفت که در نهایت توانست این حریفش را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد تا ضمن کسب سه امتیاز حساس این دیدار، در یک بازی خارج از خانه به پیروزی برسد.

چوکایی ها هم اینک با کسب ۲۲ امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار دارند و با توجه به فاصله سه امتیازی این تیم با نزدیکترین حریفانش، طرفداران امیدوارند که این تیم در بازی آینده خود که یک دیدار خانگی است نیز به برتری برسد تا همچنان فاصله چوکا با سایر مدعیان ثابت و حتی افزایش یابد.

هم‌اینک تیمهای فوتبال شهدای بابلسر و نیروی زمینی تهران با کسب ۱۹ امتیاز به ترتیب با قرار گرفتن در رتبه‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی، مهمترین تعقیب کنندگان چوکا در صدر جدول بشمار می‌روند اما تیم اورکی اسلامشهر نیز گرچه ۱۷ امتیازی است اما این تیم یک بازی کمتر انجام داده و به همین دلیل تیم شهید اورکی اسلامشهر نیز یکی از جدی ترین تعقیب کنندگان چوکا برای صدرنشینی است.

این در حالی است که اگر چوکا در بازی خانگی خود به برتری دست یابد، همچنان فاصله این تیم با سایر رقبا حفظ می‌شود و از سوی دیگر کسب عنوان قهرمانی نیم فصل توسط یاران نظرمحمدی، دور از دسترس نیست.

چوکایی ها تاکنون در اکثر دیدارهای خود با دوندگی و جنگندگی مناسب مقابل حریفان ظاهر شده و از سوی دیگر بازیکنان این تیم به خصوص در خط حمله، استفاده مناسبی از فرصت های به دست آمده دارند و به همین دلیل تیم چوکا توانسته نتایج خوبی را کسب و هم اینک در صدر جدول جولان دهد.

تیم فوتبال سپیدرود رشت به همراه چوکا تالش در گروه اول رقابتهای لیگ دسته دوم کشور با تیمهای شهدا رزکان البرز ، ملی حفاری اهواز ، شهدا بابلسر، شهرداری بم ، شهرداری ماهشهر، ایرانجوان بوشهر، پیام توس مشهد،  علم و ادب تبریز ، نیروی زمینی تهران. شهرداری بندرعباس، شهید اورکی اسلامشهر و نماینده قزوین همگروه هستند.

در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته‌ دوم باشگاه‌های کشور ۲۸ تیم در ۲ گروه ۱۴ تیمی به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردارند و در نهایت، تیم های برتر هر گروه به طور مستقیم و برنده تیم های دوم به رقابت‌های لیگ دسته یک کشور صعود می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *