10:00 - May 15, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • استاندار گیلان در نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت:
    مادران و همسران شهدا ، الگوی خدمت صادقانه هستند

استاندار گیلان در نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت:
مادران و همسران شهدا ، الگوی خدمت صادقانه هستند

رشت/کیمیای شمال – استاندار گیلان در نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت با بیان اینکه مادران و همسران شهدا الگوی خدمت صادقانه هستند گفت: راه شهیدان همواره نورانی و روشن است.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایثار گیلان، دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت و تکریم از مادران و‌ همسران شهدا که با همراهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همراه بود؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: شهیدان پرافتخار در راه اسلام، ارزش‌ها و ولایت جان خود را فدا کردند و مدیون آنان و خانواده‌های معززشان هستیم.
وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا تصریح کرد: از مادران و همسران شهدا برای خدمت صادقانه به مردم درس و روحیه می‌گیریم و فراموش نمی‌کنیم که راه شهدا، همواره نورانی و روشن است و باید پیرو راه آنان باشیم.
دکتر عباسی وصیت‌نامه‌های شهدا را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از تاکیدات شهدای والامقام دفاع مقدس و مدافع حرم در وصیت‌نامه‌های‌شان، پیروی از ولایت و تنها نگذاشتن امام و ولی است که نشان از بصیرت آنان دارد چراکه شهدا گوش به فرمان نایبِ امام زمان(عج) بودند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان به ضرورت بازگو کردن خاطرات ارزشمند مادران و همسران شهدا برای نسل جوان اشاره و خاطرنشان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه جهاد، عاشقِ ولایت و مردم و روحیه ایشان سرشار از فروتنی، ایمان، شجاعت و مروت بود که در راه دفاع از حریم اسلام و ولایت گام برمی‌داشت.
وی سردار شهید محمدعلی حق‌بین فرمانده گیلانی جبهه مقاومت را از شاگردان برجسته مکتب شهید سلیمانی دانست و افزود: در هر موقعیت و جایگاهی که قرار داریم؛ مدیون شهدا و خانواده‌های معزز آنان هستیم و سرکشی، بازدید از خانواده‌های شهدا و دلجویی از آنان را وظیفه خود می‌دانم.
استاندار گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امروز در قلوب امت اسلام جای دارند، تصریح کرد: معتقدم راه برای هدایت ، باز است و دنیا امروز به رهبریت نظام اسلامی غبطه می‌خورد و ما نیز مدیون هدایت‌های هوشمندانه و داهیانه رهبر معظم انقلاب در نظام اسلامی هستیم.
در ابتدای این مراسم فاطمه اصغری خواه خواهر سردار شهید محمد اصغری خواه و همسر سردار جبهه مقاومت شهید حق بین به بیان خاطره گویی پرداخت.
در پایان نیز شماری از مادران و همسران شهدا تجلیل و از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «دختر شینا» ویژه بانوان که با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و کمیته زنان دفاع مقدس در گیلان برگزار گردید، قدردانی شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *