14:20 - May 17, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • جانشین معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور:
    توجه ویژه به مبحث HSEE مهمترین راهکار پیشگیری از اغلب حوادث و تهدیدات در حوزه صنعت است

جانشین معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور:
توجه ویژه به مبحث HSEE مهمترین راهکار پیشگیری از اغلب حوادث و تهدیدات در حوزه صنعت است

رشت/کیمیای شمال – لزوم ارتقای دانش و مهارت مدیران بخشهای مختلف اقتصادی و آشناسازی آنان با مباحث پدافند غیرعامل بسیار ضروری است.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، جلسه مشترک قرارگاه پدافند شیمیایی کشور و کارگروه صنعت ، معدن و تجارت شورای پدافند غیرعامل استان به میزبانی شرکت شهرک های صنعتی گیلان با حضور ، جانشین معاون امور صنعت سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیران دستگاه های دولتی و تشکل های بخش خصوصی حوزه صنعت استان برگزار شد .

حمیدرضا محمدی که همراه با هیاتی از سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان گیلان سفر نموده، در جمع اعضای کارگروه شیمیایی و کارگروه صنعت پدافند استان ، بر رعایت دقیق الزامات HSEE در صنعت بویژه صنایع بزرگ و حساس تاکید نمود و گفت: مسئولیت حفاظت و تداوم عملکرد زیرساختهای کشور بر عهده این سازمان می باشد.

وی افزود: در جنگ هیبریدی که امروزه در جهان در جریان است، نگاه امنیت محور پدافند غیرعامل و اتخاذ تدابیر مناسب برای پیشگیری از بروز تهدیدات احتمالی می بایستی در اولویت نگاه مدیران حوزه اقتصادی بویژه مسئولان حوزه صنعت و تولید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توجه جدی به مباحث آمایش صنعتی و برنامه ریزی صحیح برای اولویت بندی سرمایه گذاری در صنایع مختلف و رعایت الزامات آمایش در پراکندگی جغرافیایی صنعت در زمینه پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در آینده موثر می باشد.

محمدی همچنین گفت: تهدیدات امروز، اغلب فناور پایه هستند و لزوم ارتقای دانش و مهارت مدیران بخشهای مختلف اقتصادی در این زمینه و آشناسازی آنان با مباحث پدافند غیرعامل بسیار ضروری است.

 مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان گفت :

اجرای الزامات پدافندغیرعامل در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی است

فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در این نشست از جدیت شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در اجرای خط و مشی های پدافند غیرعامل در سطح شهرکها و نواحی صنعتی خبر داد.

فریبرز سعیدی کیا با اشاره به وجود ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در گیلان از اجرای طرح جامع مصوب استان برای تعیین شناسنامه شیمیایی واحدهای صنعتی خبر داد و افزود: این مقوله یکی از مهم ترین تکالیف ما در حوزه پدافند غیرعامل بود که امسال به طور جدی اجرایی شده است.

وی همچنین گفت: استقرار واحدهای صنعتی در سطح شهرکهای صنعتی براساس زون بندی انجام می گیرد که طبق آن از استقرار صنایعی که همجواری آنها برای یکدیگر می‌تواند بطور بالقوه خطرآفرین باشد جلوگیری می شود.

وی بررسی و تکمیل شناسنامه شیمیایی در ۱۵ شهرک صنعتی مستقر در استان، بررسی و تکمیل شناسنامه HSE در ۴ شهرک صنعتی، به روز رسانی سطح بندی مراکز و واحدهای صنعتی تابعه، امن سازی و کاهش آسیب پذیری سایبری، امن سازی و کاهش آسیب پذیری شیمیایی به میزان کاهش ۱۵ درصدی حوادث، نظارت دوره ای از اقدامات پدافند غیرعامل با درجه اهمیت بالا، برگزاری آموزش های تخصصی، تهیه طرح چند منظوره سازی، برگزاری ۵ رزمایش در حوزه مخاطرات شیمیایی، تهدیدات سایبری و تهدیدات زیستی از اهم فعالیت های شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در راستای پدافند غیرعامل بوده است.

فریبرز سعیدی کیا همچنین از برگزاری ۲۱ عنوان دوره آموزشی به تعداد ۳ هزار و ۳۶۰ نفر ساعت آموزشی برای تمامی شرکت های مستقر در شهرکهای صنعتی استان خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل نیز گفت: توسعه کمی و کیفی ظرفیت و توان اجرایی پدافند غیرعامل در بدنه شرکت های مستقر در شهرکهای صنعتی، نهادینه کردن رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در طرح ها، تحقیق و پژوهش، تولید علم و فناوری و فرهنگ سازی و تبدیل آن به معارف عمومی، استفاده از اساتید هیات علمی دانشگاه در جهت استفاده از تکنولوژی های روز از دستاوردهای این جشنواره تخصصی بوده است.

سعیدی کیا در ادامه با تاکید بر امن سازی و کاهش آسیب پذیری سایبری در سطح شهرکها و نواحی صنعتی گفت: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهره برداری از توانایی های داخلی در راستای زایش درونی و توسعه تعاملات و تجارت بین المللی، هموار کردن راه فعالان اقتصادی و روان سازی فعالیت ها، از رویکردها و سیاست های شرکت شهرک های صنعتی به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های بخش تولید و تجارت جهت بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های موجود در فضای پس از تحریم ها است.

وی افزود: در سیستم های امنیتی نقش ایمن سازی فضای سایبری به منظور اخذ تصمیمات و انجام فعالیت های بنیادی می تواند زمینه ساز تحقق اهداف، پاسخگویی مناسب به تحولات داخلی و خارجی و نقشه راهی برای مسیر فعالیت ها باشد و مأموریت های آن در پدافند غیرعامل شامل ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های شهرک های صنعتی است.

وی افزود: هم اکنون با توجه به توسعه چشمگیر شبکه زیرساختی و خدمات وسیع دولت الکترونیکی در کشور نیاز به خدمات امنیت و مقابله با تهدیدات سایبری به عنوان یکی از محوری ترین فعالیت ها و جزو لاینفک شبکه های صنعتی بزرگ است و در این زمینه شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان طی انجام مطالعات، راهکارهایی را به منظور بهبود و برون رفت سیستم های هوشمند در صنعت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی ارائه داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *