23:57 - May 19, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • وزیر کشور در جلسه شورای اداری شهرستان های رشت و خمام، مطرح کرد؛
    پسماند ، بزرگترین معضل گیلان است/نباید زمین های حاصل خیز برای ساخت ویلا نابود شوند

وزیر کشور در جلسه شورای اداری شهرستان های رشت و خمام، مطرح کرد؛
پسماند ، بزرگترین معضل گیلان است/نباید زمین های حاصل خیز برای ساخت ویلا نابود شوند

اختصاصی / کیمیای شمال – جلسه شورای اداری شهرستان های رشت و خمام عصر امروز جمعه  با حضور وزیر کشور و اعضای شورای اداری شهرستان های رشت و خمام در سالن بانک ملی رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال ؛ وزیر کشور با اشاره به اینکه پسماند بزرگترین معضل گیلان است، گفت: زباله سراوان برای مردم بسیار اذیت کننده شده است .

احمد وحیدی در این نشست با بیان اینکه برای رفع مشکلات استان گیلان به یک فراخوان و‌ حرکت جدی نیازمندیم، گفت؛ بزرگترین معضل این استان مساله پسماند در منطقه سراوان رشت است که باید پیش از این مورد توجه قرار می گرفت و این سوال مطرح است که چرا به موقع مورد توجه قرار نگرفته است؟

وزیر کشور با بین اینکه در سراوان باید بخشی از زباله دفن شود که کار سختی نیست، اظهار کرد: باید به شکل بسیج وار و جهادی این کار را انجام دهیم و همگی در سطح استان حتی از بخش خصوصی کمک بگیرید.

وی افزود : باید همه همت کنیم و همه دست اندرکاران با حمایت دولت و مصوبات سفر و با حرکتی جهادی هر چه سریعتر برای رفع مشکلات گیلان اقدام شود .

وی با اشاره به اینکه مساله آسفالت راههای شهری و روستایی با همتی جدی قابل حل است، افزود: دولت حمایت جدی خود را در این زمینه بکار خواهد بست.

وی تاکید کرد باید از ظرفیت ها استفاده کنیم تا انشالله با سرعت و تلاش بیشتر نگرانی های مردم را برطرف کنیم.

وحیدی با بیان اینکه استان گیلان جز حاصلخیزترین استان های کشور است که با توجه به اهمیت کشاورزی در این استان مساله مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود؛ مدیران دستگاه های اجرایی باید از دانش و کمک شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های این استان استفاده کنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه تهدید تغییر کاربری از تهدید آب هم خطرناک تر است و باید جلوی این کار گرفته شود، افزود: زمین های حاصل خیز برای ساخت ویلا نباید نابود شوند و نباید به راحتی این سرزمین زر خیز و حاصلحیز به راحتی تغییر کاربری بدهند و نباید برای تفریح یک هفته ای زمین ها نابود شوند.

وی توجه و تخصیص اعتبار به مدیریت شبکه فاضلاب های شهری و روستایی در رشت را از اولویت های دولت عنوان کرد و گفت؛ در خصوص تعطیلی کارخانجات تولیدی و پروژه راه آهن نیز تصمیم گیری های لازم بعمل خواهد آمد تا هیچ پروژه ای برای مردم ضرر رسان نباشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *