16:23 - May 4, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat
  • صفحه خانگی
  • >
  • گیلان
  • >
  • اهدای ۴۵ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان مدارس‌کم ‌برخوردار ناحیه ۲ رشت

اهدای ۴۵ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان مدارس‌کم ‌برخوردار ناحیه ۲ رشت

کیمیای شمال – فرماندار رشت در مراسم اهداء ۴۵ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان مدارس‌کم‌برخوردار ناحیه ۲ آموزش و پرورش رشت، اظهار داشت: آموزش در فضای مجازی قابلیت پر‌کردن خلاء روابط عاطفی بین معلم و دانش آموزان در آموزش حضوری را ندارد.

 به گزارش پایگاه خبری کیمیای شمال به نقل از فرمانداری شهرستان رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی در مراسم اهداء ۴۵ دستگاه تبلت و یک دستگاه مانیتور به دانش‌آموزان مدارس کم‌ برخوردار آموزش و پرورش ناحیه دو رشت با اشاره به پایین بودن ضریب برخورداری شهرستان از بسیاری فاکتورهای آموزشی نسبت به سرانه استانی و کشوری، اظهار داشت: در حوزه ساخت، تعمیر و تجهیز مدارس و با هدف بالا بردن سرانه فضای آموزشی رشت؛ با محوریت خیرین کارهای خوبی در حال انجام است.

 فرماندار رشت با تاکید بر این مطلب که حس عاطفی بین معلم و دانش آموزان در آموزش حضوری جایگزینی در آموزش در فضای مجازی ندارد، گفت: امیدواریم با فروکش کردن پیک ششم همه گیری و افزایش دریافت دوز سوم واکسن، سال تحصیلی ۱۴۰۱ به صورت حضوری برگزار گردد.

 وی افزود: گرچه با ادامه آموزش در فضای مجازی نگران سطح آموزشی دانش آموزان به لحاظ کیفی هستیم اما سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی در اولویت نخست برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.

 نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر این نکته که نباید دانش‌آموزی به خاطر کمبود امکانات در زمینه دریافت آموزش‌های لازم درسی دچار مشکل شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۰ دستگاه موبایل و ۴۵ دستگاه تبلت و یک دستگاه مانیتور با مشارکت خیرین و اداره کل آموزش و پرورش استان در اختیار دانش‌آموزان مدارس‌کم‌برخوردار ناحیه ۲ رشت قرار گرفته است.

وی افزود: در همین مدت مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از طریق خیرین جذب شده است و در حوزه آموزش استثنایی نیز تعداد ۱۰ دستگاه ویدئو پروجکشن و ۱۰ دستگاه لپ تاپ در اختیار مدرسه پیامبر اعظم(ص) قرار داده شده است.

 فرماندار شهرستان رشت با ذکر این نکته که آغاز همه گیری کرونا موجب بروز وقفه در روند آموزشی دانش آموزان گردید، ضمن تشکر از دست اندرکاران امر‌آموزش شهرستان رشت که با اتخاذ تدابیر به موقع و تلاش مضاعف آسیب‌های آموزشی ناشی از همه گیری را به حداقل رساندند، افزود: با آغاز همه‌گیری و به همت متولیان امر، جریان آموزش قطع نگردید و با برگزاری کارگاه های مختلف برای کادر آموزشی و برپایی جلسات متعدد با اولیاء در جهت آشنایی با شرایط جدید، آسیب های ناشی از کرونا به حداقل ممکن کاهش یافت.

گفتنی است در پایان این مراسم، فرماندار رشت با همراهی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان از پروژه بازسازی و تجهیز هنرستان مهد دانش رشت بازدید کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *