07:36 - May 5, 2024
  • googleplus
  • telegram
  • instagram
  • aparat

افزایش دما و وزش باد گرم میهمان آسمان گیلان

کیمیای شمال – هواشناسی گیلان برای روزهای پایانی هفته جاری وزش بادگرم در برخی ساعات شدید و افزایش هشت تا ۱۲ درجه سانتیگرادی دما را در اغلب مناطق استان پیش‌بینی کرد.

به گزارش کیمیای شمال به نقل از ایرنا، براساس جدول پیشی‌بینی هواشناسی گیلان از فردا چهارشنبه تا روز جمعه با ورود جریانات جنوبی مردم استان شاهد وزش باد گرم همراه با افزایش دما خواهند بود که وزش باد گرم از پنجشنبه تا جمعه در بعضی نقاط شدید و در ارتفاعات و دامنه ها خیلی شدید خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی گیلان بیشینه دما در برخی شهرهای استان همچون شفت، لاهیجان و رودبار امروز سه شنبه به ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.  همچنین امروز دمای رشت مرکز استان نیز در گرمترین ساعات به ۱۸ درجه سانتیگراد برسد و اما طی ۲ روز پایانی هفته (پنجشنبه و جمعه) با افزایش هشت درجه ای به ۲۶ درجه سانتیگراد می رسد.

با این وجود بیشینه دما برای روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق کوهستانی و همچنین جلگه ای به حدود ۲۸ درجه سانتیگراد می رسد که رودبار گرم ترین نقطه برای آخر هفته جاری خواهد بود.

با توجه به ورزش باد بویژه در ارتفاعات و دامنه ها، آسیب به سازه‌های موقتی، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان، گسترش آتش‌سوزی احتمالی جنگل‌ها و مراتع، احتمال کولاک و بهمن در نواحی پوشیده از برف و افزایش دبی رودخانه ها طی این مدت دور از انتظار نیست.

هواشناسی گیلان همچنین به شهروندان و گردشگران توصیه کرد که از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی و رها کردن آن بپرهیزند و از فعالیت های کوهنوردی از پنجشنبه تا جمعه خوددداری کنند و در ترددهای کوهستانی نیز احتیاط داشته باشند ؛ ضمن اینکه لغو پرواز هواپیماهای سبک و تفریحی و گلایدر از توصیه‌های دیگر هواشناسی گیلان طی مدت چهارشنبه تا جمعه بوده است

براساس پیش بینی هواشناسی گیلان؛ به تدریج از جمعه پیش رو با ورود سامانه ناپایدار به این منطقه احتمال کاهش دما ، رگبار و رعد و برق در استان وجود دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *